دولت-افغانستان-فرصت-سوزی-می‌کند

شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند: دولت افغانستان از سال ۲۰۰۱ تا اکنون همواره با فرصت های متعدد مواجه بوده است که اکثر این فرصت ها به دلیل منافع شخصی هدر رفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نهاد مرکز ابتکار و عمل افغانستان امروز (پنج شنبه 19 دلو) با حضور داشت مقامات دولتی اعلام موجودیت کرد.

محمد اسلام یفتلی، رئیس نهاد مرکز ابتکار و عمل افغانستان گفت: این نهاد تلاش میکند که متفاوت از دیگر نهادها باشد و برای جوانان بیکار این جامعه که جمعیت انها بیش از 70 درصد کل جمعیت کشور را شکل میدهند زمینه کار را فراهم کند.

آقای یفتلی بیان داشت: جوانان نقش کلیدی در ساخت و ساز جامعه افغانستان دارند و دولت باید فرصت های بیشتر برای جوانان فراهم کند. او افزود: صلح یک ضرورت مهم برای جامعه افغانستان است که باید برای جوانان در این پروسه ملی سهم داده شود.

به گفته ی یفتلی، اگر فرصت برای جوانان فراهم باشد، این قشر جامعه میتوانند طرح‌های خوب برای حکومت در زمینه ساخت و ساز، پروسه صلح و حکومت داری ارائه کنند.

او افزود: افغانستان بیش از هر زمان دیگر به آتش توطئه میسوزد و اگر به جوانان کشور فرصت داده شود این تعصبات از بین خواهد رفت به خاطر که این طبقه کمتر به هم دیگر تعصب دارند.

از سوی هم، محمد عالم ایزدیار، معاون مجلس سنا در این برنامه گفت: افغانستان در سال‌های اخیر با فرصت‌های زیاد از سوی جامعه جهانی مواجه بوده است که اکثر این فرصت‌ها به دلیل بی کفایتی دولت از دست رفته است.

آقای ایزدیار گفت: فرصت سوی بس است و مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر نیازمند خدمت و تامین امنیت و در پی بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان اند. او افزود: وضعیت امنیتی در ماه‌های اخیر نگران کننده شده و اگر این روند ادامه پیدا کند نظام کنونی با بحران مواجه خواهد شد.

معاون مجلس سنا تاکید کرد: حکومت در اکثر موارد ناکام بوده و اگر میخواهد موفق باشد باید توافق نامه حکومت وحدت ملی را عملی سازد.

ایزدیار بیان داشت: هر نهادی که در افغانستان شکل گرفت، تنها در شعار به مردم خدمت کرد و نهاد ابتکار عمل باید در عمل به مردم خدمت کند که مردم نیازمند آن است.

 

دولت افغانستان فرصت سوزی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد