دولت-باکسانی-که-از-اطفال-استفاده-نظامی-میکنند-برخورد-جدی-میکند

هیات بررسی موجودیت جوانان کم سن در صفوف نیروهای نظامی کشور در دیدار با رئیس جمهور بیان داشت که تمام نیروهای امنیتی و دفاعی سن قانونی را تکمیل کرده اند، اما افراد مسلح غیر مسئول از کودکان استفاده نظامی میکنند.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیسجمهور کشور روز سه شنبه با اعضای هیات بررسی موجودیت جوانان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گزارش یافتههای ابتدایی آنان را در این خصوص استماع کرد.

محمدیونس هوتک مشاور ریاستجمهوری و رئیس هیات متذکره گفته که به منظور بررسی موجودیت جوانان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور  به ۳۴ ولایت کشور سفر کرده اند.

آقای هوتک گفت: در جریان بررسیها در تمام ولایات در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، فردی را پیدا نکردند که سن قانونی خود را تکمیل نکرده باشد. وی افزود: شماری از افراد مسلح غیرمسئول، جوانان کم سن را باخود دارند، که آنان منسوبین نیروهای امنیتی ودفاعی کشور نیستند.

رئیس هیات متذکره خاطرنشان کرد که هیات موظف، مرکز تعلیمی پولیس و حوزههای امنیتی شهر کابل را نیز بخاطر موجودیت جوانان کم سن مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

رئیسجمهور غنی گفت که این یک موضوع بسیار حساس است و باید به صورت دقیق بررسی گردد. وی با تاکید گفت که هیات بررسی باید یافتههای خویش را به طور واضح و جامع ترتیب و یکجا با پیشنهادات از طریق کنفرانس مطبوعاتی با رسانهها و مردم شریک سازند.

رئیسجمهور کشور خاطرنشان کرد که با افراد مسلح غیرمسئول برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود که ارگانهای امنیتی و دفاعی کشور به منظور شنیدن شکایات و نظریات مردم در این خصوص، در هر مرکز و اداره امنیتی و دفاعی یک شماره خاص تیلفونی را ایجاد کنند، تا مردم بتوانند به سهولت تماس بگیرند و شکایات و نظریات شانرا شریک سازند.

دولت باکسانی که از اطفال استفاده نظامی میکنند برخورد جدی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد