دولت-باید-نقد-سازنده-شود

نصرت‌الله مصباح شهرستانی، رئیس ائتلاف نهج نوین افغانستان گفت که رهبران احزاب سیاسی و جهادی باید آشوب گری ها و قدرت نمایی ها را کنار بگذارند و برای دولت، طرح و نقد سازنده داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: نهاد مدنی تحت عنوان" نهج نوین افغانستان" امروز چهارشنبه( 12 – دلو) درکابل درنشست خبری گفت که رهبران جهادی و احزاب سیاسی نباید  اوضاع آشفته و بحرانی کشور را با قدرت نمایی و زورگویی های شان آشفته تر سازند، بلکه طرح برای ساختار و اصلاح نظام داشته باشند.

آقای شهرستانی وضعیت جاری درکشور را نگران کننده خوانده و می افزاید، مسئولان سیاسی و رهبران جهادی باید از هرنوع طرحی که نظام سیاسی کشور را به طرف پراگندگی و آشفتگی می برد خود داری نموده و مردم را به همدیگر پذیری و وحدت دعوت نمایند.

وی افزود، تروریستان و گروه های دهشت افگن، با هرنوع حمله شان تنها یک هدف را در افغانستان دنبال می نمایند که آن هدف، دامن زدن مسایل قومی، مذهبی و وحدت مردم می باشد.

رئیس ائتلاف نوین افغانستان تاکید می ورزد که مردم افغانستان باید شناخت درست و دقیق از رویکرد و هدف دشمن شان داشته باشند.

این نهاد در قطعنامه شان بیان داشته که تروریستان تا وقتی که با حمایت پاکستان علیه افغانستان می جنگند، هرگز به هدف شان نزدیک و موفق نخواهند شدند. حکومت افغانستان دروازه صلح را برای طالبان باز کرده و جز صلح با هیچ نوع عملکرد به هدف شان نخواهند رسید.

 در این قطعنامه آمده است که گروه های سیاسی و جهادی باید شرایط کنونی در کشور را درک کرده و برای رسیدن به ثبات سیاسی تلاش نمایند. همچنان این گروه باید بدانند که رئیس جمهور و معاون دوم شان، در تلاش طرح بهسازی و ساختاری در نظام سیاسی کشور می باشند.

ائتلاف نوین افغانستان از سران حکومت وحدت ملی خواسته است که برای بهبودی اوضاع سیاسی و امنیتی کشور باید اصلاحات و تطبیق قوانین را از ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار آغاز نمایند.

و نیز حکومت باید تغیرات اساسی و جدی را درساختار نظام امنیتی و استخباراتی کشور به جود آورده  و در بیرون راندن گروه های مافیایی از درون نظام از هیچ نوع تلاشی دریغ نه ورزد.

 

این ائتلاف در قطعنامه شان تاکید ورزیده است که ایالات متحده آمریکا از چندین سال به این طرف پیمان های امنیتی و استراتژیک با دولت افغانستان به امضاء رسانده است اما تا اکنون هیچ کدام شان را عملی نکرده و باید در تطبیق این پیمان ها، صادقانه عمل نمایند.

این درحالی است که شمار زیادی از مردم و نهادهای جامعه مدنی از رویکرد حکومت وحدت ملی شاکی بوده، اظهار می دارند که با گذشت هر روز حملات انتحاری و تروریستی افزایش یافته و بیشترین قربانیان این رویدادهای ناگوار، افراد ملکی و غیرنظامی می باشند.

دولت باید نقد سازنده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد