دولت-بایدن-میراث-ترامپ-در-افغانستان-را-بازنگری-می‌کند

جک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا به حمدالله محب همتای افغانش گفته که ایالات متحده موافقتنامه با طالبان را بازنگری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور و جک سولیوان همتای امریکایی‌اش، شام دیروز از طریق تلفون گفت‌وگو کرده اند.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر اعلامیه به نقل از سولیوان گفته است که در بازنگری موافقتنامهٔ فبروری سال ۲۰۲۰ میلادی، ارزیابی می‌شود که طالبان به تعهدات شان در ارتباط به قطع روابط با گروه‌های دهشت افگن، کاهش خشونت در افغانستان و گفتگوی با مفهوم با حکومت و دیگر طرف‌ها، عمل کرده و یا نه.

در این گفتگوی تلفونی، آقای سولیوان اطمینان داده که امریکا از پروسه صلح افغانستان و تلاش‌های منطقه‌یی و دیپلوماتیک آن، حمایت می‌کند.

مشاور امنیت ملی امریکا همچنان بر حمایت کشورش برای حفظ دستآورده های زنان، دختران و اقلیت‌ها به عنوان بخشی از روند صلح اطمینان داده است.

از سوی هم، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان از جو بایدن خواسته است که روند صلح افغانستان و خروج نیروهایی آمریکایی از این کشور را پی‌گیری کند.

این درحالی است که گفتگوهای مستقیم بین دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد اما تاکنون پیشرفت این روند بسیار کند بوده است.

دولت بایدن میراث ترامپ در افغانستان را بازنگری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد