دولت-رو-به-پیری-می-رود-اما-کابینه-جوان-می-شود

با گذشت سه سال از عمر حکومت وحدت ملی، رئیس جمهور تصمیم گرفته است که جوان ترین کابینه را در جهان معرفی کند این اولین حکومتی در دنیا خواهد بود که کابینه جوان را در بهبود اوضاع داخلی موثر و کارآمد می داند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: دوا خان مینه پال  معاون سخنگوی ریاست جمهوری در مصاحبه تلفنی به افغان نیوز می گوید: حکومت وحدت ملی طی دو سال گذشته به اندازه شش سال جوان تر شده است و با تغییراتی که در راه است حد اوسط سن وزیران جدید 37 سال می باشد که به این ترتیب افغانستان جوان ترین کابینه را در سطح منطقه خواهد داشت.

مینه پال تصریح کرد ریاست جمهوری در نظر دارد تا تمامی وزارت خانه ها را از لحاظ ظرفیتی و مصرف بودجه مورد ارزیابی قرار دهد و هر ارگانی که با معیارهای ارگ همخوانی نداشته باشد از کابینه اخراج خواهد شد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری علاوه می کند بررسی ها از سوی رئیس جمهور هر ساله مورد مطالعه قرار می گیرد و تغییرات لازم بر نهادهای مذکور به وجود می آید تا نیروهای کارآمد و موثر روی کار آید.

او همچنان اظهار داشت رهبران سیاسی کشور به عنوان مسؤلان متعهد خواهان بهبود روند اوضاع کشور اند تا بتوانند در زمان وظیفه شان بهترین کابینه از نسل جوان را شامل تصمیم گیرنده های حکومت نماید.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه نیز که در کنفرانس هفته وار سخن می گفت در این زمینه خاطر نشان ساخت که تغییرات عمده ای در کابینه افغانستان به وجود خواهد آمد که اما هنوز مشخص نیست که این تغییرات در کجاها وارد می شود.

دولت رو به پیری می رود اما کابینه جوان می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد