دولت-طرح-جدید-صلح-به-طالبان-ارائه-می-کند

معاون ریاست اداره امور ریاست جمهوری می‌گوید: کنفرانس کابل دو، بر دو محور برگزار می شود؛ اول پروسه صلح و دوم مبارزه با تروریزم که بیش از ۲۰ کشور نمایندگان با صلاحیت خود را به این کنفرانس فرستاده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: هارون چغانسوری، معاون ریاست اداره امور ریاست جمهوری، امروز (سه شنبه 8 حوت) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: دولت افغانستان فردا در پروسه کابل دو، طرح جدید صلح را به گروه طالبان ارائه می کند.

آقای چغانسوری گفت: پروسه کابل دو، در سه قسمت برگزار میشود اول افتتاحیه که رئیس جمهور غنی سخنرانی می کند، دوم مذاکره صلح با طالبان است که کریم خلیلی گرداننده پنل است و قسمت سوم آن در بخش مبارزه با تروریزم است که حنیف اتمر گرداننده پنل خواهد و در آخر اختتامیه توسط عبدالله عبدلله ارائه میشود.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت: در پروسه کابل دو، نمایندگان با صلاحیت بیش از 20 کشور اشتراک می کنند. او افزود: پروسه کابل دو، یک چهار چوب مشخص برای تمام مذاکرات دیگر است که از سوی دولت دایر می گردد.

چغانسوری افزود: دولت زمینه صلح با طالبان را فراهم می کند و بدون هیچ گونه پیش شرط، اگر طالبان از ایجاد نمایندگی در افغانستان حراس دارند، دولت آماده است که زمینه ایجاد دفتر را فراهم کند. او افزود: یک اجماع عمومی برای تحقق صلح در افغانستان وجود دارد.

طالبان اعلام کرده است که در پروسه کابل دو اعلام صادر می کند و آقای چغانسوری در این زمینه گفت: دولت آمادگی گرفتن هر گونه اعلامیه از سوی طالبان را دارد. چغانسوری تاکید کرد: دروازه شورای عالی صلح به روی طالبان همواره باز است.

گفتی است که طالبان دو بار درخواست مذاکره صلح با دولت امریکا را کرده بود اما امریکا با نشر اعلامیه، مذاکره با طالبان را رد کرد و مذاکره با دولت افغانستان را پیشنهاد کرد.

دولت طرح جدید صلح به طالبان ارائه می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد