دولت-قضیه-کشته-شدگان-رستاخیز-تغییر-را-عادلانه-بررسی-نمی-کند

جنبش رستاخیز برای تغییر؛ روند بررسی قضیه کشته شدگان این جنبش را از طرف دولت قابل قبول نمی داند و خواهان بررسی این قضیه از سوی نهاد های بین المللی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: اعضای این جنبش امروز چهارشنبه (14جوزا) در یک نشست خبری در کابل اعلام کردند که شیوه کار نهاد های قانونی افغانستان که در امر رسیدگی به پرونده کشته شدگان این جنبش از استقلالیت کاری برخوردار نیستند.

ذبیح الله شادان یکی از اعضای این جنبش معترض بیان کرد که ما در امر رسیدگی به پرونده کشته شدگان ما خواهان شفافیت، استقلالیت و قانونیت هستیم.

وی از نهاد های حقوق بشری، سازمان ملل و نهاد های دادخواه خواست که از این روند نظارت کند.

شادان علاوه کرد که رستاخیر تغییر باور دارد که دولت خود طرف دعوی است و به همین دلیل بررسی پرونده ها به صورت عادلانه صورت نخواهد گرفت.

از سوی هم این معترضان حکومت را متهم به فریب مردم میکند و میگوید که دولت با بند کردن راه ها در هنگام اعتراضات شان، میخواهد مردم را علیه جنبش رستاخیز برای تغییر برخیزاند.

عزیز الله سخی زاده یکی دیگر از اعضای این جنبش بیان کرد که حکومت در هنگام اعتراضات خیابانی این جنبش عمدا سرک های کابل را مسدود ساخته بود، تا با ایجاد مشکلات به شهروندان دید مردم را نسبت به دادخواهی آن ها تغیر دهد.

وی علاوه کرد که جنبش رستاخیر تغییر به دنبال مزاحمت و ایجاد مشکلات برای مردم نیست بلکه برای دسترسی به حقوق شهروندی اعتراض میکنند.

این جنبش گل نبی احمد زی رئیس گارنیزیون کابل و حسن شاه فروغ فرمانده امنیه کابل را متهم به جنایت بشری کرده و خواستار محاکمه عادلانه این دو فرد شدند.

از سوی هم این جنبش از راه اندازی برنامه های اعتراضی در آینده نزدیک سخن میزنند و میگویند که آنها دوباره در جاده ها خیمه تحصن بر پا میکنند.

دولت قضیه کشته شدگان رستاخیز تغییر را عادلانه بررسی نمی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد