دولت-مردان-باید-از-بعثت-پیامبر-اسلام-درس-بگیرند

علمای دین و چهره‌های مطرح کشور، امروز پنج‌شنبه(۸، عقرب) در مراسم میلاد حضرت محمد (ص) اعلام نمودند که دولت مردان باید از بعثت پیامبر اسلام درس بزرگ بگیرند؛ زیرا نظام‌های استبدادی همواره بر پایه‌های چوبی استوار بوده اند.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی، در این مراسم گفت که هیچ نظام نمی‌تواند بدون تحقق عدالت دوام بیاورد و دولت مردان باید از بعثت پیامبر اسلام درس بزرگ بگیرد. زیرا نظام‌های استبدادی همواره بر پایه های چوبی و لرزان ایستاده بوده اند.

آقای ربانی بیان کرد: مسلمانان امروز پیام برجسته سیرت پیامبر را به فراموشی سپرده و در یک تنگنای وحشت ناک اسیر شده و زیستن را در این جهان برای خود دشوار ساخته اند.

وی افزود: آموزه های که از پیامبر به امت شان به جا مانده نباید فراموش شود. زیرا آنهای که پیامبر را سنگ باران کردند، پیامبر خدا برای شان هدایت طلبید. بنابراین، امروز بشریت از هر زمانی دیگر نیازمند تامین خلق و خوی آن حضرت است.

ربانی گفت: پیامبر اسلام عدالت خواهی و در برابر ظلم و ستم و استبداد تلاش کرد تا انسان ها را از بردگی نجات دهد و برای انسان ها تفهیم کرد که علیه استبداد استادگی نمایند.

از سوی هم، آیت الله واعظ زاده بهسودی از ناهنجاری ها و اختلافات بین مسلمان لب به انتقاد گشوده و خواستار تقویت روحیه برادری بین مسلمانان در جهان شد.

آقای بهسودی افزود: مسلمانان باید پیام عدالت خواهی حضرت محمد ( ص ) را نادیده نگیرند. زیرا مسلمانان امروزه بیشتر از هر زمانی دیگر به دلیل بی توجهی به آموزه های ارزشی و اخلاقی اسلام به چالش های جدی از جمله نفاق، دشمنی و جنگ میان همدیگر روبرو هستند.

به گفته وی؛ این اختلافات که جنگ‌های فرقه‌ای را در برخی کشورهای اسلامی شعله‌ور کرده ناشی از انحرافات و بی‌توجهی‌هایی است که نسبت به ارزش‌های اسلامی صورت گرفته است.

آقای بهسودی تاکید کرد که مسلمانان برای بیرون رفت از وضع موجود خود به اتفاق، همدیگر پذیری و برادری متوسل شده و متحدانه در برابر کشورهای مستبد موضع بگیرند.

در همین حال، مولانا عبدالولی سیرت گفت، در حال حاضر جنگ افغانستان از برنامه های دشمنان اسلام اند و مردم مسلمانان باید بدانند که مسلمانان از هر کشوری دیگر از لحاظ برادری و هم‌زیستی برتری دارند.

او گفت که مسلمانان باید روش پیامبر اسلام را در همه امور زندگی خود عملی و اخلاق آن حضرت را الگوی خود قرار دهند. این روز نباید تنها در مجالس تجلیل شود بل کوشش شود تا سیره نبی گرامی اسلام را در زندگی خود نیز پیاده سازیم.

گفتنی است که دوازدهم ربیع الاول، زاد روز پیشوای امت اسلامی است که همه ساله در کشور های اسلامی از این روز بزرگداشت به عمل آمده و مسلمانان روی همدلی و برادری تاکید می‌ورزند.

دولت مردان باید از بعثت پیامبر اسلام درس بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد