دولت-مکلف-است-از-جان-و-مال-مردم-حفاظت-نماید

ریاست جمهوری در واکنش به گزارش اخیر یوناما در پیوند به افزایش تلفات ملکی گفته که دولت افغانتسان مکلف است از جان و مال مردم حفاظت نموده و افراد سهل انگار را مورد بازپرس قرار دهد.

به گزارش افغان خبر: در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است دولت گزارش سالیانۀ دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را که تحت عنوان "حفاظت از افراد ملکی در جنگ های مسلحانه" انتشار یافته، مطالعه کرده است.

دولت افغانستان در انجام عملیات های خود، حفاظت از جان و مال مردم ملکی را از جمله اهداف اساسی و اولیه خود دانسته و در صورتی که در نتیجه عملکرد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به افراد ملکی صدمه برسد، حادثه را تحقیق نموده، اقدامات لازم قضایی و اداری را در خصوص شان انجام می دهد.

رئیس جمهور با توجه به اهمیت حفظ جان و مال شهروندان کشور، همواره تاکید کرده است: "نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تمام عملیات ها حد اکثر دقت را برای حفظ جان افراد ملکی به کار گیرند و در صورتی که افرادی مرتکب سهل انگاری شوند، مورد بازپرس قرار خواهند گرفت."

رئیس جمهور یکبار دیگر تصریح می نماید که دولت جمهوری اسلامی افغانستان برعکس طالبان و سایر گروه های تروریستی، مکلف به حفاظت از جان و مال شهروندان بوده و متعهد به حسابدهی می باشد.

دولت افغانستان خود را کاملا متعهد به تطبیق و رعایت احکام دین اسلام و قواعد بین المللی به خاطر حفظ جان مردم ملکی در جریان عملیات ها می داند و تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات انجام خواهد داد. حکومت از پیشنهادات ارایه شدۀ یوناما در این گزارش استقبال می کند.

دولت مکلف است از جان و مال مردم حفاظت نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد