دولت-همدست-آدم-رباها-و-قاتلین-در-هرات-است

اختطاف و ترور در سال‌های اخیر یکی از مشکلات جدی مردم هرات به شمار میرود، اما باشندگان هرات همواره حکومت را در کم کاری در این زمینه متهم میکنند.

شیخ موسی رضایی رئیس شورا علمای شیعه در حوزه غرب کشور در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ ترورها و اختطاف در ولایت هرات بیشتر ریشه اقتصادی دارد و تا زمانی که حکومت زمینه کار را برای افراد بیکار فراهم نکند، این مشکل حل نخواهد شد.

آقای رضایی گفت؛ مقامات امنیتی درامر مبارزه با آدم ربایان و تروریستان تلاش کرده اند اما فساد در نظام عدلی و قضایی سبب افزایش ناامنی، اختطاف و ترور شده است. او افزود؛ اگر نظام عدلی و قضایی فاسد نباشد، این مشکل به زودی از ولایت هرات برطرف میشود.

به گفته‌ی این عالم دین؛ با وجود که اختطاف گران و تروریستان بارها به جرم شان در محکمه اعتراف کرده اند اما قانون بالای انها پیاده نشده و این برخورد نظام عدلی و قضای سبب افزایش ناامنی گردیده است.

او افزود؛ در دو سال اخیر اختطاف و ترور در ولایت هرات به حد بالای بوده است که افزایش ناامنی سبب فرار سرمایه از هرات شده و شماری زیاد از سرمایه داران، سرمایه شان را به خارج کشور انتقال داده اند.

حکومت همواره شعار مبارزه  با تروریزم را می‌دهد اما عمل نمی کند

شیخ موسی رضایی با اشاره به ترور علمای دین در ولایت هرات گفت؛ انگیزه ترور علمای دین ایجاد کردن اختلافات مذهبی است اما مردم هرات به بلوغ فکری رسیده اند که فریب چنین اعمال را نخورند.

آقای رضایی افزود؛ دشمنان مردم افغانستان میخواهند که با ترور علمای دین، مردم مسجد را ترک کنند اما به باور اسلامی مسجد سنگر است و مردم سنگر مبارزه با دشمنان را ترک نخواهند کرد.

این عالم دین از حکومت و نظام عدلی و قضایی میخواهد؛ عاملین ترورها باید دستگیر و به پنجه قانون سپرده شوند او با اشاره به ترور شهید نجفی گفت؛ با گذشت دو سال از ترور وی هیچ اقدام در زمینه دستگیری عاملین آن قضیه نشده است.

رضایی گفت؛ باید نیروهای کشفی تلاش کنند تا قبل از وقوع حادثه مانع آن شود، نه پس از ان.

ترور و آدمربایی در سال‌های اخیر از مشکلات جدی سد راه باشندگان هرات و بخصوص علما، و تاجران بوده است و افزایش ناامنی سبب فرار سرمایه از این ولایت صنعتی شده است.

 

 

دولت همدست آدم رباها و قاتلین در هرات است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد