دولت-پالیسی-منطقۀ-امن-را-در-نظر-ندارد

رییس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی گفت که آوازه ها مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی از برخی ساحات عقب‌نشینی می کنند، بی اساس است و دولت پالیسی منطقۀ امن را در نظر ندارد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور به ادامۀ نشستهای مشورتی، با نمایندگان احزاب راجسترشدۀ سیاسی کشور، دیدار کرد.

محمد اشرف غنی با بیان اینکه تجربۀ آتش‌بس قبلی با موفقیت‌های همراه بود، گفت که روی آتش‌بس در روزهای عید قربان، کار می شود.

آقای غنی افزود که آوازه ها مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی از برخی ساحات عقب‌نشینی می کنند، بی اساس است و دولت پالیسی منطقۀ امن را در نظر ندارد. وی افزود که مالکیت مذاکره از حکومت وحدت ملی است، اما روی ابعاد مختلف مذاکره ضرورت به مشوره وجود دارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌کرد که حکومت آمادۀ همکاری با احزاب است و از ظرفیت‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات آنان استفاده می‌کند. وی افزود که حکومت وحدت ملی میراثی را به ارث گرفت که ما ضرورت داشتیم تا بقای افغانستان را تضمین نماییم و قناعت جامعۀ ‌جهانی در حمایت از افغانستان را بدست آوریم و با کشورهای آسیای میانه، منطقه و جهان اسلام، روابط را تأمین کنیم.

وی با اشاره بر اینکه نهادهای به میراث‌مانده برای حکومت وحدت ملی، پاسخگوی شرایط نبود، گفت که انتخابات مطابق قانون برگزار می‌گردد و به هیچ‌کس حق مداخله در این روند داده نمی‌شود.

غنی تصریح کرد که حل بحران چهل سالۀ افغانستان، وظیفۀ هر افغان است و ثبات در کشور از راه انتقال قدرت با ارادۀ مردم می تواند بدست آید.

دولت پالیسی منطقۀ امن را در نظر ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد