دونالد-ترامپ-باید-بر-اساس-واقعیت-های-امروز-جهان-سیاست-هایش-را-عیار-نماید

وزیر خارجه ایران بعد از برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا گفته که رئیس جمهور جدید امریکا باید بر اساس واقعیت های امروز جهان سیاست هایش را عیار نماید.

به گزارش افغان خبر: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به انتخاب دونالد ترامپ گفت" رئیس جمهوری امریکا باید واقعیت های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد".

وزیر خارجه ایران گفته است "با توجه به این که ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، مهم آن است که رییس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه باشد و ما یقین داریم که جامعه بین‌المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت."

اما دونالد ترامپ قبلا در زمان کمپاین انتخاباتی اش گفته بود که سیاست امریکا نباید در باره عمکرد ایران سیاست تسلیم باشد.

اقای ترامپ گفته که ایالات متحده امریکا باید در سیاست های داخلی و خارجی اش متحد باشد تا بتواند علیه تروریزم جهانی مبارزه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ گفته است: "آنچه برای ایران و مردم آن مهم ، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست.

سازمان انرژی اتمی ایران نیز بیان کرده که آماده هر سناریویی هستند و تاکید کرده که هر سناریو یا شرایطی پس از انتخابات آمریکا رخ دهد، ایران آمادگی تنظیم برنامه‌های خود با آن سناریوها دارد.

از سوی هم شماری از سران جهان انتخاب دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا تبریک گفته است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با ارسال تلگرامی پیروزی دونالد ترامپ را به او تبریک گفته است. آقای پوتین ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای بهبود روابط مسکو-واشنگتن همکاری کنند.

او گفته امیدوار است آمریکا و روسیه با همکاری متقابل به حل مسایل بین المللی و بحران‌های امنیتی جهانی بپردازند.

رئیس جمهور افغانستان نیز پیروزی ترامپ را تبریک گفته و خواستار روابط نیک و پایدار با آن کشور شده است.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا پیروزی دونالد ترامپ را رای اعتراضی در مایه‌های برگزیت خوانده است. او گفته انتظار دارد همکاری با دولت جدید آمریکا سخت‌تر از قبل نباشد.

بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه نیز به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفته و خواهان استرداد فتح‌الله گولن شخصیت مذهبی ترکیه که در تبعید خود خواسته به سر می‌برد، شده است

دونالد ترامپ باید بر اساس واقعیت های امروز جهان سیاست هایش را عیار نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد