دیبرکل-سازمان-ملل-خواستار-تزریق-پول-نقد-به-افغانستان-شد

انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته تا شرایط را برای تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان ایجاد کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای گوترش، روز سه‌شنبه(۶، ثور) در سفر به مسکو گفت که با وزارت خزانه امریکا و بانک مرکزی افغانستان به صورت مشترک کار می کند تا موانع در برابر پول های منجمد شده افغانستان برداشته شود.

وی هشدار داد: «در نبود پول و نقدینه برای اقتصاد افغانستان، پیامدهای سقوط اقتصاد برای مردم این کشور فاجعه بار خواهد بود. بناء ما از جامعه جهانی خواسته ایم که شرایط را برای تزریق پول نقد در اقتصاد افغانستان ایجاد کند. ما این کار را کرده ایم و سازمان ملل متحد، پول نقد را توسط طیاره به افغانستان انتقال داده است.»

سرمنشی سازمان ملل متحد افزود که این سازمان تا اکنون حدود ۵۰۰ میلیون دالر پول نقد به افغانستان انتقال داده است.

انتونیو گوتریش در ادامه اظهاراتش گفت که بر بانک جهانی نیز فشار می آورد تا پولی را که در گذشته برای افغانستان تهیه شده بود، به این کشور پرداخته کند.

این درحالی است که پس از حاکمیت دو باره طالبان در افغانستان، اقتصاد این کشور شدیداً صدمه دید. حدود نه و نیم میلیارد دالر دارایی های افغانستان هم در امریکا منجمد شده است. بانک جهانی نیز برنامه‌های صندوق بازسازی افغانستان را به حالت تعلیق در آورد.

جو بایدن رییس جمهور امریکا در فرمانی که به تاریخ ۲۲ دلو پارسال امضا کرد، دستور داد نیمی از دارایی های منجمد شده افغانستان به خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر و نیم دیگر آن برای کمک های بشری به مردم افغانستان اختصاص داده شود.

دیبرکل سازمان ملل خواستار تزریق پول نقد به افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد