دیدار-اشرف-غنی-با-هیات-اداری-شورای-ملی

رئیس جمهور غنی در ضیافت افطاری با هیات اداری مجلسین شورای ملی در خصوص فصل نو بعد از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، تبادل نظر کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از شورای ملی خواست تا مشورت های خویش را در مسایل مهم ملی، به ویژه اجماع سرتاسری بخاطر تامین صلح پایدار و عادلانه، ارائه کنند.
 
وی افزود که خروج نیروهای بین المللی از افغانستان فرصت را برای ما جهت بازنگری پالیسی های ملی، منطقوی و بین المللی ایجاد کرده است و باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خود اتکایی داشته باشیم. 

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری گفت که حمایت های مالی و تخنیکی و تعهدات جامعه جهانی با افغانستان مانند سابق ادامه می یابد.

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور نیز گفت که در فصل جدید مناسبات افغانستان با جامعه بین المللی، نقش شورای ملی مهم است که هم ارکان دولت تقویت گردد و هم حمایت های بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی صورت گیرد.

در مقابل، اعضای هیات اداری مجلسین شورای ملی بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی تاکید کرده، گفتند که برای تقویت اجماع ملی به هدف رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در کنار حکومت قرار دارند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی می‌گوید که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان عملا آغاز شده و هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

دیدار اشرف غنی با هیات اداری شورای ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد