دیدار-حنیف-با-سفیر-اتحادیه-اروپا

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با رفیلایودیجی، سفیر اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت اقتصاد امروز (دوشنبه، ۱۰ جدی) با نشر خبرنامه‌ی گفته است که قاری دین محمد حنیف سرپرست، این وزارت با رفیلا یودیجی، سفیر اتحادیه اروپا در کابل، دیدار کرده است.

سرپرست وزارت اقتصاد، در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا تاکید کرده که اعمال فشار نتیجه بخش نیست. او افزوده است که فشار بر عکس، مشکلات را بیشتر می کند. 

در این دیدار، سفیر اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه تلاش دارد تا در طولانی مدت در کنار نظام و مردم افغانستان بماند و در بخش‌های که نیاز است؛ همکاری کند.

خانم رفیلا اظهار امیدواری کرده که مشکلات پیش آمده در زمینه تحصیل و کار زنان برطرف شود و راه حل واقعی برای ادامه آموزش، تحصیل و کار زنان جستجو شود؛ چون این مسئله به ثبات اقتصادی در افغانستان بستگی دارد. سرپرست وزارت اقتصاد از کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا و جهان قدردانی کرده و گفته است: این کمک‌ها در طولانی مدت نمی‌تواند، مشکلات مردم افغانستان را رفع‌کند.

به گفته او، این کمک‌‌ها باید حالت انکشافی را به خود بگیرد و در مسایل زیربنایی چون اعمار بندهای برق، معیاری‌سازی سیستم زراعتی و ایجاد سردخانه‌های معیاری برای نگهداری فرآورده افغانستان توجه صورت گیرد.

حنیف ابراز امیدواری کرده است که جهان با امارت اسلامی تعامل خوب داشته باشد و در امر بازسازی و رفع مشکلات همکاری کنند.

به باور حنیف، فشارها و تعزیرات موجود، چالش‌ها را افزایش می‌دهد و نیاز است که مشکلات از طریق دیالوگ و گفتگو حل شود.

 

 

 

 

دیدار حنیف با سفیر اتحادیه اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد