دیدار-روسای-جمهور-افغانستان-و-ترکیه-در-قزاقستان

آقای اشرف غنی، رئیس‌جمهورکشورمان در روز دوم سفرش به قزاقستان، با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار و هر دو طرف بر گسترش روابط و همکاری‌های دوام‌دار میان افغانستان و ترکیه تاکید ورزیدند.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار هر دو جانب بر گسترش روابط و همکاری‌های دوام‌دار میان افغانستان و ترکیه تاکید ورزیدند.

رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورش روابط دیرینۀ تاریخی با افغانستان دارد. وی از  استراتیژی امریکا در قبال افغانستان استقبال کرده افزود، ترکیه آمادۀ هرگونه همکاری در عرصه‌های مختلف با افغانستان می‌باشد.

رئیس جمهور ترکیه برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان اعلان آمادگی کرده گفت که کشورش از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهورکشورمان ضمن تشکر از رئیس جمهور ترکیه به‌خاطر ابراز همکاری آن کشور در عرصه‌های مختلف به‌خصوص حمایت از روند صلح افغانستان، بر تداوم دوستی و روابط حسنه میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور غنی گفت، استراتیژی امریکا در قبال افغانستان واضح و جامع است. وی خاطرنشان  کرد که با اعلان این استراتیژی در منطقه فرصت خوبی به میان آمده‌است و از این فرصت باید استفاده درست صورت گیرد.

آقای اشرف غنی تصریح کرد، که افغانستان خواهان روابط حسنه با همسایه‌هایش است و آمادۀ مذاکرات همه‌جانبه با پاکستان می‌باشد. وی تاکید ورزید که حالت فعلی باید تغییر کند و از شرایط موجود برای تأمین صلح و ثبات در منطقه استفاده شود.

در این دیدار آقای اشرف غنی رئیس جمهور کشورمان ، تروریزم را یک تهدید جدی برای منطقه و کشورهای جهان دانست و بر مبارزۀ جدی و همگانی در برابر این پدیدۀ شوم، تاکید کرد.

دیدار روسای جمهور افغانستان و ترکیه در قزاقستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد