دیدار-رییس-جمهور-غنی-با-سفرای-اتحادیه-اروپا-در-کابل

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا مقیم کابل روی اقدامات حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تعیین هیات مذاکره کنندۀ صلح و انکشافات سیاسی گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که  پییر مایودین، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان، ضمن ستایش از تدابیر و اقدامات اساسی حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، گفت که ما آمادۀ همکاری با حکومت افغانستان در امر مبارزه با این پدیده هستیم.

وی همچنان در مورد مذاکره با طالبان و نگرانی های که در این خصوص وجود دارد صحبت کرده، گفت که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به وحدت و یکپارچکی، نیاز دارد.

موصوف از تعیین هیات مذاکره کنندۀ صلح از سوی حکومت افغانستان استقبال کرد و بر انجام مذاکرات با طالبان که منجر به تامین صلح پایدار گردد، تاکید ورزید.

رئیس جمهور غنی صحبت نموده، گفت که در مراسم تحلیف و بعد از آن در تمام نشست ها بر ایجاد یک کابینه همه شمول تاکید کرده ام و تلاش های ما برای بقای جمهوریت بوده است.

غنی در خصوص فعالیت ها و تدابیر جدی حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا و کنترول پیامدهای آن از قبیل افزایش قیمت های مواد اولیه نیز صحبت کرد.

آقای غنی همچنان در مورد نوع تصمیم گیری حکومت در روند صلح به ویژه در زمینۀ معرفی هیات مذاکره کنندۀ صلح معلومات ارائه کرده، گفت که این هیات در اثر یک اجماع سرتاسری با اقشار مختلف مردم و شخصیت ها، احزاب و جریان های سیاسی تعیین گردیده است.

وی تصریح کرد که صلح از سوی یک قشر جامعه به میان نمی آید، بلکه در اثر اجماع ملی تامین می گردد و صلح به شجاعت، گذشت و برنامه ضرورت دارد.

دیدار رییس جمهور غنی با سفرای اتحادیه اروپا در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد