دیدار-رییس-جمهور-غنی-در-پیوند-به-پروسۀ-صلح-با-زنان

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور به سلسلۀ نشست های مشورتی در رابطه به پروسۀ صلح، روز گذشته با شماری از زنان در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که بانوی اول کشور نیز حضور داشت، حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در رابطه به انسجام زنان گفت که ۲۵۰ زن در چهار کمیته، نظریات و پشنهادات زنان در کابل و ولایات را در رابطه به صلح جمع‌آوری کرده و تاکید کرده اند که در مذاکرات صلح، باید حقوق زنان مورد معامله قرار نگیرد.

همچنان، سایر نمایندگان زنان نیز تاکید کردند که در مذاکرات صلح برای زنان نقش عملی و فعال داده شود و بالای جمهوریت، حقوق شهروندان و دستآوردهای آنان معامله صورت نگیرد و مذاکرات صلح باید به رهبری و مالکیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان به پیش برده شود.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، بر اشتراک زنان در پروسۀ صلح تاکید کرده، گفت که ما برای صلح برنامۀ جامع داریم و در حاشیۀ کنفرانس مونیخ برای مقامات بین‌المللی با تاکید گفته‌ایم که در پروسۀ صلح، بالای حقوق زنان معامله صورت نخواهد گرفت.

رئیس جمهور غنی در این نشست مشورتی، گفت که امروز زنان افغان صدای رسا دارند و پس از مشوره با اقشار مختلف کشور، با موقف قوی، مذاکرات صلح را به پیش خواهیم برد.

وی افزود که ما چارچوب واضح بخاطر مذاکرات صلح با طالبان داریم و توافق ما با کاهش خشونت از سوی طالبان، بخاطر رسیدن به آتش بس عمومی است.

آقای غنی گفت که صلاحیت های تیم مذاکره کننده محدود است و فیصله نهایی را حکومت و مردم انخاذ خواهند کرد؛ تیم مذاکره کننده تنها می تواند روی مسوده امضا کند و صلاحیت امضای هیچ توافقنامه برای شان داده نشده است.

رئیس جمهور در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه در مذاکرات صلح در خصوص حقوق زنان معامله صورت نمی گیرد، گفت که پیشبرد مذاکرات صلح در اولویت کاری ما قرار دارد و تمرکز حکومت جدید روی ارائه خدمات مؤثر برای مردم خواهد بود.

دیدار رییس جمهور غنی در پیوند به پروسۀ صلح با زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد