دیدار-زلمی-خلیل‌زاد-با-هیأت-سیاسی-طالبان-در-قطر

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شام دیروز با هیأتی از این گروه به ریاست ملا عبدالغنی برادر در شهر دوحه، پایتخت قطر دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که این دیدار به میزبانی شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر انجام شده است.

به گفته شاهین، در این دیدار که اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نیز حضور داشت، درباره تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی صلح، تأخیر در رهایی زندانیان، تخطی‌ها از توافق‌نامه و شیوه حل آن بحث و گفت‌وگو‌ شده است.

این درحالی است که پیش‌تر گروه طالبان امریکا را به تخطی از این موافقت‌نامه متهم کرده بود؛ ادعایی که از سوی امریکا بی‌اساس خوانده شد.

با این حال، شورای امنیت ملی افغانستان صبح روز دوشنبه، ۲۵ حمل، اعلام کرد که از زمان شروع روند رهایی زندانیان طالبان تا کنون ۳۶۱ زندانی این گروه را در چهار نوبت از بند رها کرده است.

این زندانیان بر اساس فرمان ریاست جمهوری که در ۲۰ حوت پارسال صادر شده بود، از بند رها شده‌اند. گروه طالبان نیز روز یک‌شنبه هفته جاری ۲۰ زندانی وابسته به دولت را از بند خود در قندهار آزاد کرد.

دیدار زلمی خلیل‌زاد با هیأت سیاسی طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد