دیدار-سرپرست-وزارت-زراعت-با-سفیر-ایران-در-کابل

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان روی تقویت گسترش روابط دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت زراعت آبیاری و مالداری با نشر این خبر گفته است که عطاالله عمری، سرپرست این وزارت در این دیدار بر تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور تاکید کرده‌است.

عمری گفته است: «هدف ما رشد و انکشاف سکتور زراعت از شیوه سنتی به عصری است، امکانات خوبی دربخش‌های زراعت، مالداری و آب داریم، کشورهای همسایه به ویژه ایران می‌تواند با ما در عرصه‌های مختلف همکاری نماید. همچنان به منظور فروش محصولات دو کشور، بازار مشترک داشته باشیم».

سرپرست وزارت زراعت در این دیدار منع کشت مواد مخدر را یک دست آورد خوب و مهم عنوان کرده و افزوده که کشورهای همسایه نیز از این بخش سود خواهد برد.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان در این دیدار گفته است: «حالا شما مصروف سازندگی اقتصادی کشور خویش هستید، تولید محصولات زراعتی هم مرزی را ایجاد نماییم و بازار مشترک در مرز داشته باشیم، شما می‌توانید از تجارب متخصصین ایرانی استفاده کرده زراعت را در کشور تان رشد دهید».

دو طرف در این دیدار به همکاری گسترده در عرصه‌های مختلف به ویژه زراعت، مالداری و آبیاری به منظور ایجاد  زمینه تولید، ترویج، بازاریابی و بسته بندی محصولات تعهد سپرده‌اند.

 

 

دیدار سرپرست وزارت زراعت با سفیر ایران در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد