دیدار-عبدالله-با-سفرای-امریکا،-چین-و-اتحادیه‌ی-اروپا-در-کابل

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با سفرای، امریکا، چین و اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان دیدار کرد و هر سه جانب در مورد چالش ها و فرصت های موجود سد راه پرو سه های انتخابات و صلح بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر دیروز (سه شنبه، ۲۸ عقرب) با وانگ یو سفیر جدید چین، پیر مایدون سفیر اتحادیه‌ی اروپا و جان بس سفیر امریکا برای افغانستان در قصر سپیدار ملاقات تعارفی کرد.

آقای عبدالله چین را از دوستان و متحدان نزدیک افغانستان خواند و با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید چین، ابراز امیدواری نمود تا روابط میان دو کشور در جریان ماموریت وی بیش‌تر از پیش استحکام یابد.

سفیر چین، روابط میان دو کشور را تاریخی، حسنه و استوار بر ارزش‌ها و منافع مشترک خواند و گفت که چین خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و به همکاری‌های خویش با این کشور ادامه می‌دهد.

دو طرف همچنان در باره‌ی صلح و انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و پیر مایدون سفیر اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان نیز در باره‌ی انتخابات و چگونگی تأمین شفافیت اعلان نتایج بحث و تبادل نظر کردند.

رییس اجراییه در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که مردم افغانستان خواهان شفافیت انتخابات اند و او از آرای پاک مردم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

عبدالله و جان بس، سفیر ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان نیز در باره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و آخرین تحولات سیاسی در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با جنرال دوستم تصریح نمود که اکنون انتخابات ریاست جمهوری به بحران رفته و نماینده خاص سازمان ملل‌متحد در افغانستان نیز یک آدم بی‌غیرت و رشوه‌خوار بوده که در استخدام حکومت قرار گرفته است.

دیدار عبدالله با سفرای امریکا، چین و اتحادیه‌ی اروپا در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد