دیدار-عبدالله-با-معاون-وزارت-خارجه‌-امریکا-در-امور-آسیای-مرکزی

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی پس از چاشت دیروز (سه شنبه، ۲۳ میزان) در قصر سپیدار با خانم الیس ویلز معاون وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که در این ملاقات خانم الیس ویلز برگزاری انتخابات را به رییس اجراییه و مردم افغانستان تبریک گفت و آن را گامی در راستای تحکیم مردم‌سالاری خواند.

خانم ویلز در صحبت‌های خود تأکید نمود که ایالات متحده خواهان شفافیت کامل انتخابات است و از کمیسیون‌های مستقل انتخابات می‌خواهد تا به اساس قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های خویش شفافیت این انتخابات را تضمین نمایند.

خانم ویلز در ادامه افزود که کشورش موضع‌ رسمی خود را در باره شفافیت انتخابات از طریق سفارت این کشور در افغانستان و اعلامیه‌های مکرر به روشنی بیان کرده است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که صلح در افغانستان برای ایالات متحده امریکا همان‌طوری که برای مردم افغانستان از اولویت برخوردار است، از اولویت برخوردار می‌باشد. خانم ویلز از حکومت افغانستان خواست تا در راه تأمین صلح به عنوان یک اولویت در مرحله بعد از انتخابات توجه نماید.

ویلز با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت که موجودیت فساد در افغانستان یکی از چالش‌های عمده در راه حکومت‌داری خوب و ادامه کمک‌ها برای افغانستان می‌باشد و خواهان مبارزه جدی از سوی حکومت با این پدیده گردید.

رییس اجراییه با تشکر از همکاری‌های ایالات متحده امریکا در امر برگزاری انتخابات گفت: انتخابات سال ۲۰۱۹ برای افغانستان تعیین کننده است. این انتخابات و نتایج آن نشان می‌دهد که آیا رجوع به انتخابات و اراده مردم سرنوشت کشور را رقم می‌زند یا تقلب. به این اساس رییس اجراییه بر شفافیت انتخابات و برخورد مسوولانه کمیسیون‌های مستقل انتخابات با این قضیه تا‌کید کرد.

وی از اقدامات کمیسیون‌ها برای اصل قراردادن رأی بایومیتریک ابراز رضایت کرد و تاکید نمود که ستادها و مردم افغانستان از نزدیک کارهای کمیسیون‌ها را زیر نظر و مراقبت دارند. به این دلیل بسیار مهم است تا کمیسیون‌های محترم به اساس قوانین و طرزالعمل‌های موجود نتایج انتخابات را با در نظرداشت قربانی‌های مردم شفاف و با اعتبار اعلان نمایند.

آقای عبدالله در ادامه صحبت‌های خود گفت: صلح از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان است و موضع‌گیری ما در قبال صلح بسیار روشن است. ما اعلان کردیم که قبل از انتخابات و در جریان حکومت بدون هیچ‌تردیدی از دست‌یافتن به صلح واقعی استقبال می‌کنیم.

رییس اجراییه فساد را یکی از چالش‌های عمده حکومت خواند و تعهد خود را برای مبارزه واقعی با فساد ابراز داشت.

دیدار عبدالله با معاون وزارت خارجه‌ امریکا در امور آسیای مرکزی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد