دیدار-عبدالله-و-غنی-با-قوماندان-فرماندهی-مرکزی-اردوی-امریکا

رهبران حکومت وحدت ملی در دیدار با قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا در رابطه به پروسۀ صلح افغانستان، تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و مبارزه با تروریزم، بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه های ارگ و قصر سپیدار آمده است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت با جنرال مک کینزی، قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا، دیدار نموده اند و هردو جانب در رابطه به پروسۀ صلح افغانستان، تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و مبارزه با تروریزم، بحث و تبادل نظر نمودند.

در اعلامیه ارگ آمده است که جنرال مک کینزی، از توانایی‌های روزافزون نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرد و گفت که عملکرد نیروهای افغان در دفع عملیات بهاری طالبان قابل قدر بوده و به ادامۀ همکاری‌ها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، تاکید کرد.

جنرال مک کینزی افزود که ایالات متحدۀ امریکا در زمینۀ تامین امنیت انتخابات با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، از هرگونه همکاری‌ها، دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور غنی از تعهد ایالات متحدۀ امریکا در رابطه به همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و تامین امنیت انتخابات، ابراز امتنان نموده، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، همان‌گونه که امنیت انتخابات پارلمانی افغانستان را تامین کردند، در زمینه‌ی تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان تلاش بیشتر خواهند کرد.

در اعلامیه قصر سپیدار آمده است که رییس اجراییه همچنان در دیدار با قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا گفته است که قوای مسلح افغانستان در مرحله کنونی مسوولیت دفاع از افغانستان و مبارزه با دهشت‌افگنان را به عهده دارند و از حمایت نیروهای حمایت قاطع در بخش‌های مورد نیاز نیز برخوردار اند.

رییس اجراییه در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که طالبان و دهشت‌افگنان در عملی‌ ساختن طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها نه تنها ناکام شدند بل‌که متحمل تلفات و خسارات جدی نیز گردیدند.

آقای عبدالله در صحبت‌های خود به موضوع رسیدگی و پرداختن به پناه‌گاه‌های امن دهشت‌افگنان در جنگ افغانستان نیز پرداخت و خواهان توجه دوستان و متحدان بین‌المللی به این قضیه گردید.

جنرال مکنزی با تشکر و قدردانی از رییس اجراییه از پیش‌رفت و ارتقای ظرفیت و توانای‌های رزمی قوای مسلح افغانستان ابراز رضایت و خرسندی کرد و از ادامه همکاری‌های ارتش ایالات متحده امریکا با قوای مسلح افغانستان اطمینان داد.

قابل ذکر است که در این دیدار دو طرف همچنان در باره مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مسایل منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار عبدالله و غنی با قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد