دیدار-متقی-با-مفتی-اعظم-روسیه

سرپرست وزارت ا.ا در سفر رسمی خود به مسکو با راویل عین‌الدین، مفتی اعظم فدراسیون روسیه و ملا امام مسجد مرکزی مسکو دیدار و از مسجد جامع بازدید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  وزارت خارجه ا.ا امروز (پنج‌شنبه، 6 میزان) با نشر اعلامیه‌ای به گفته است که مفتی راویل عین‌الدین در دیدار به امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه معلومات مفصلی در مورد مسلمانان و مراکز مذهبی روسیه ارائه کرده است.

طبق اعلامیه، آقای عین‌الدین به سیاست دولت روسیه و احترام به اماکن مقدس اسلامی اشاره کرده و گفته که رفتار مسکو در برابر مسلمانان این کشور بدون تبعض است.

 او بیان کرده که روابط تاریخی بین تاتارستان و افغانستان نیکو است و تاتارستان رابط روسیه و جهان اسلام است.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه، آقای متقی در این دیدار از وضعیت خوب مسلمانان روسیه ابراز خرسندی کرد و از راویل عین‌الدین به عنوان رهبر خوب مسلمانان روسیه یاد کرده است.

سرپرست وزارت خارجه ا.ا با توضیح وضعیت موجود در افغانستان از مفتی اعظم روسیه خواسته که در تحکیم روابط همه جانبه افغانستان و روسیه نقش موثر داشته باشد.

وزارت خارجه در اعلامیه خود آورده که آقای عین‌الدین درپایان دیدار وعده سپرده که برای بهبود روابط میان روسیه و افغانستان تلاش و کمک خواهد کرد.

این در حالی است که روز گذشته امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا با مشاور رییس جمهور روسیه نیز دیدار و خواستار راهکارهای عملی در زمینه تجارت میان دو کشور شد. آقای متقی روز دوشنبه هفته جاری در راس یک هیات برای شرکت در نشست فرمت مسکو عازم روسیه شد.

دیدار متقی با مفتی اعظم روسیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد