دیدار-متقی-با-هیات-وزارت-خارجه-پاکستان

هیات وزارت خارجه پاکستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی دیدار و بر همکاری دو جانبه تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی امروز (سه‌شنبه، 8 قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات پاکستانی، روابط کابل و اسلام‌آباد را به نفع شهروندان دو کشور همسایه و منطقه دانسته است.

طبق اعلامیه، متقی در دیدار با هیات پاکستانی روی آزادی زندانیان افغان در پاکستان، ایجاد تسهیلات برای مسافران همچنان توسعه و سرعت تجارت و ترانزیت گفتگو کرده است.

در اعلامیه آمده است که سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی برای آغاز پروژه‌های تاپی، تاپ، خط آهن و دیگر پروژه‌های بزرگ اعلام آمادگی کرده است.

به نقل از اعلامیه، هیات پاکستانی در دیدار با متقی وعده‌ای برخورد مناسب با مهاجران افغان، رفع مشکلات مسیر سفر و تسهیل ویزا داده و گفته است که برای تقویت تجارت و ترانزیت با افغانستان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حنا ربانی کهر گفته است افغانستان و پاکستان دو کشور مسلمان و همسایه با  اشتراکات فرهنگی هستند و باید «دولت‌های هر دو کشور باید با یک‌دیگر همکاری کرده و از منافع شان حفاظت کنند».

هیات پاکستانی به ریاست حنا ربانی کهر، معاون وزارت خارجه این کشور امروز (سه‌شنبه، 8 قوس) به کابل رسید.

حنا ربانی کهر، معاون وزارت خارجه پاکستان؛ محمد صادق خان، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان؛ عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در کابل و شماری از مقام‌های دیگر پاکستانی  شامل این هیات هستند.

دیدار متقی با هیات وزارت خارجه پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد