دیدار-متقی-با-کاردار-سفارت-بریتانیا-برای-افغانستان

وزارت خارجه ا.ا اعلام کرده که رابرت چاترتن دکسن، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت دیدار و روی موضوعات مختلف صبحت نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه‌ با نشر خبرنامه‌ای گفته است آقای دکسن از سفرش به افغانستان اظهار خرسندی نمود و گفته که با تحکیم امنیت و ثبات پس از دهه‌ها در افغانستان فرصت پیشرفت در بخش‌های تجارت، صحت و آموزش مساعد شده است و امیدوارم که روابط بین بریتانیا و افغانستان بهبود یابد.
طبق خبرنامه، متقی در این دیدار از بریتانیا مبنی بر عدم حمایت از مخالفان مسلح حکومت سرپرست قدردانی کرده و افزوده که بریتانیا باید با اطمینان  جرأت با امارت اسلامی تعامل نماید.
متقی گفت که امارت اسلامی تحریکی مردمی است و پالیسی تعامل و صلاحیت حکومتی مسوول را دارد.
او افزوده است که رویکرد در قبال حکومت سرپرست نباید براساس گزارش‌های رسانه‌ای باشد، «بلکه با درنظرداشت احترام متقابل واقع‌بینانه و حقیقی انتخاب شود».
در خبرنامه‌ وزارت خارجه‌ آمده است که متقی اظهار امیدواری کرده که خدمات قونسلی برای شهروندان افغانستان در بریتانیا آغاز شود.
به نقل از خبرنامه‌ کاردار سفارت بریتانیا امیدواری کرده است که روابط بین بریتانیا و افغانستان بهبود یابد.
در این خبرنامه به نقل از دیپلمات بریتانیایی آمده است که تعهد ا.ا برای تحکیم امنیت و ثبات در افغانستان قابل درک است و گام‌های برداشته‌شده برای منع مواد مخدر مؤثر اند.
کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان در کابل با ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

دیدار متقی با کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد