دیدار-متقی-با-کاردار-نمایندگی-اتحادیه-اروپا

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در دیدار با آرنوت پل، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا گفته که جامعه جهانی نباید مسایل بشر دوستانه را با مسایل سیاسی ربط دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی شب گذشته(شنبه، 1 اسد) با نشر اعلامیه‌ی در صفحه تویترش نوشته که کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در دیدار با مولوی امیرخان متقی گفته که این اتحادیه از طریق تعامل سازنده با امارت اسلامی برای افغان‌ها خدمات ارایه می‌کند.

طبق اعلامیه مولوی امیر خان متقی در این دیدار گفته تامین امنیت مسوولیت حکومت است و دیگر به کسی اجاره نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه دیگر کشور‌ها استفاده کند.

متقی در این دیدار از جامعه جهانی خواسته که مسایل بشردوستانه را با مسایل سیاسی ربط نداده و از بوجود آمدن تحولات مثبت در افغانستان چشم پوشی نکنند.
سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه جامعه جهانی باید مسائل را از طریق گفتگو با دولت افغانستان حل و فصل کند، تاکید کرده که امارت اسلامی به خواسته‌های مردم افغانستان رسید‌گی کرده و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به تازگی گفته است که امارت اسلامی را بدون رویکر منطقه‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.

دیدار متقی با کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد