دیدار-محقق-با-جنرال-دوستم-در-ترکیه

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایه با عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری دوباره در ترکیه روی برنامه ها و پلان آینده ائتلاف نجات افغانستان، دیدار و صحبت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: باتور دوستم، پسر جنرال عبدالرشید دوستم می‌گوید که محور گفت‌وگوهای هر دو طرف را، تامین امنیت و راه‌های بیرون رفت از بحران کنونی که در کشور جریان دارد، تشکیل می‌دهند.

او هم‌چنان اضافه می‌کند که هردو طرف در این دیدار، برای رسیدن به اهداف برنامه‌های شورای ائتلاف نجات افغانستان نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

باتور دوستم، سرپرست حزب جنبش ملی افغانستان دربارۀ دیدار آقای محقق با معاون اول ریاست جمهوری اطلاعات بیش‌تر نداده و هنوز جزئیات بیشتر از این دیدار در دست‌رس نیست.

گفته می شود که رهبران شمال افغانستان به شمول عطا محمد نور، والی بلخ، عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، محقق محمد معاون دوم ریاست جمهوری و شماری دیگر از رهبران جهادی، چندی قبل ائتلافی را زیر نام شورای ایتلاف نجات افغانستان تشکیل داده‌اند.

هرچند این اتئلاف تا هنوز رسما اعلام موجودیت نکرده‌است، اما قبل از این، چندین همایش مردمی در شماری از ولایت‌های شمال افغانستان به حمایت از این شورا برگزار شده‌اند.

معاون اول ریاست جمهوری پیش از این گفته‌ که  بود که به زودی به افغانستان برخواهد گشت و موجودیت شورای ایتلاف نجات را در افغانستان رسما اعلام خواهد کرد.

گفته می‌شود که آقای دوستم به زودی به افغانستان خواهد آمد و در همین زمینه، سخن‌گوی حزب جنبش ملی نیز از دولت وحدت ملی خواسته‌است که زمنیۀ بازگشت معاون اول را مهیا سازد.

دیدار محقق با جنرال دوستم در ترکیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد