دیدار-مشترک-رهبران-افغان-با-زلمی-خلیل‌زاد-در-کابل

رهبران افغانستان در دیدار با خلیل‌زاد روی پروسه صلح، اقدامات عملی قبل از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و چگونگی دوام آتش‌بس و کاهش خشونت اعلام‌ناشده بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا امور صلح افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین گفته است که امریکا تلاش می‌کند با استفاده از فرصت به دست آمده، صلح پایدار در افغانستان برقرار شود.

آقای خلیل‌زاد دیروز چهارشنبه(21، جوزا) به کابل آمد و در ابتدا با محمداشر غنی، رییس جمهور کشور دو دیدار جداگانه را انجام داده است. دیدار نخست با حضور معاونان رییس جمهور انجام شد و در دیدار دومی عبدالله عبدالله و حامد کرزی نیز حضور داشتند.

طبق اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، خلیل‌زاد در دیدار با رییس جمهور، رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی افزون بر ستایش از اقدامات حکومت در جریان روند رهایی زندانیان، گفته است که کشورهای منطقه، جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی آماده‌اند تا از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت کنند.

بر اساس اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده است، دو طرف در این دیدار روی ادامه کاهش خشونت یا «آتش‌بس اعلام ناشده» برای آغاز مذاکرات مستقیم تأکید کرده‌اند.

رییس جمهور غنی گفته است که حکومت و سیاسیون افغانستان برای برقراری صلح اجماع سیاسی دارند و علاوه بر دفاع از جمهوریت، به ختم جنگ و تأمین صلح در کشور نیز متعهدند.

آقای غنی هم‌چنان از اعلام حمایت جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای «دوست» استقبال کرده و گفته است که صلح و امنیت در افغانستان سبب صلح و انکشاف اقتصادی منطقه می‌شود.

خلیل‌زاد در دیدار با غنی، عبدالله و کرزی گفته است که کشورهای منطقه و جامعه جهانی آماده حمایت از تلاش‌های افغانستان صلح هستند.

در اعلامیه هم‌چنان آمده است که دو طرف در این دیدار روی اقدامات بعدی در روند صلح گفت‌وگو کرده‌اند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد پیش‌تر با قمرجاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان و سران دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دیدار مشترک رهبران افغان با زلمی خلیل‌زاد در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد