دیدار-معین-سیاسی-وزارت-خارجه‌-ایران-با-حنیف-اتمر-در-کابل

سید عباس عراقچی، معین سیاسی وزارت خارجه‌ی ایران در راس یک هیات بلند‌رتبه‌ در سفری به کابل، با محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه دیدار کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور خارجه افغانستان که امروز پنج‌شنبه(26، سرطان) منتشر شده، آمده است که این دیدار شام روز گذشته انجام شده‌است.

به گفته‌ی این وزارت، هیات عالی‌رتبه‌ی ایرانی گفته است که تصمیم‌ها و فیصله‌های که در جریان سفر هیات افغانستان به تهران صورت گرفته بود را پی‌گیری می‌کند.

قرار است این هیات ایرانی در اجلاس مشترک کمیته‌های اقتصادی - ترانزیت و دفاعی - امنیتی نیز اشترک کند.

در بخشی از اعلامیه آمده: "قرار است دو طرف در مورد زمان بندی نهایی‌سازی موافقت‌نامه‌ی تنظیم، استخدام و اعزام کارگران افغان به ایران و تجدید قراردادکمیساران سرحدی در مطابقت به نیازها و همکاری سرحدی هر دوجانب در شرایط امروزی، که مسوده‌های آن در سفر هیات افغانستان به تهران به جانب ایران سپرده شده بود، تفاهم کند."

پیگیری و اتخاذ تدابیر به هدف جلوگیری از تكرار رویدادهای ناگوار و تردد غیرقانونی در سرحد میان دو کشور و همچنان قانون‌مندسازی حضور شهروندان افغان مقیم ایران از موضوعاتی می‌باشد که قرار است دو طرف در مورد آن بحث و گفتگو کند.

وزارت خارجه گفته است که در این دیدار، آقای عراقچی ضمن ابراز آماده‌گی کشورش در مورد گسترش روابط میان دو کشور به آقای اتمر اطمینان داده‌است.

این درحالی است که نزدیک به یک ماه پیش، سرپرست وزارت خارجه‌ در راس یک هیات عالی‌رتبه‌ به تهران سفر کرد و هدف از آن سفر، پرداختن به رویدادهای ناگوار اخیر برای مهاجران، جستجوی راه‌حل برای جلوگیری از تکرار این رویدادها، تقویت و توسعه‌ی همکاری‌های همه‌جانبه و گفتگو در مورد سند همکاری‌های جامع میان دو کشور گفته شده بود.

دیدار معین سیاسی وزارت خارجه‌ ایران با حنیف اتمر در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد