دیدار-مولانا-فضل‌الرحمان-با-رهبر-ا-ا

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام آن کشور با ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اکسپرس تربیون شب گذشته (چهارشنبه، 20 جدی) گزارش داده که مولانان فضل‌الرحمان «پیام روشنی» را از اسلا‌آباد به رهبر ا.ا در قندهار منتقل کرده است.
شماری دیگر از رسانه‌های پاکستانی، از جمله جیونیوز نیز از سفر مولانا فضل‌الرحمان به قندهار و دیدار او با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا خبر داده‌اند.
رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان پیش از سفر به کابل، به رادیو «مشال» گفته بود که در سفرش به افغانستان رهبر ا.ا دیدار خواهد کرد.
تا کنون مسوولان محلی قندهار و سخنگوی ا.ا در باره این دیدار چیزی نگفته است.
پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا گفته بود که احتمال دیدار مولانا فضل‌الرحمان با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا را نه تایید و نه رد می‌کند.
بربنیاد گزارش رسانه‌های پاکستانی، سفر مولانا فضل‌الرحمان به کابل ممکن است سردی روابط بین دو طرف را کاهش دهد اما؛ «چشم‌انداز هر پیشرفت بزرگی کم است».
اکسپرس تربیون نوشته است که مقام‌های پاکستانی اکنون منتظر جلسه توجیهی مولانا فضل‌الرحمان پس از بازگشت اوهستند تا بدانند در دیدار او با رهبر ا.ا دقیقاً چه گذشته است.
مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در ۱۷ جدی به کابل سفر و با شماری از مقام‌ها از جمله ملا محمدحسن آخند، رییس‌الوزرای ا.ا دیدار کرد.

دیدار مولانا فضل‌الرحمان با رهبر ا.ا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد