دیدار-مولوی-عبدالکبیر-با-رییس-یوناما

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و سرپرست ریاست‌الوزرا در دیدار با روزا اوتنبایوا، رییس یوناما خواستار حذف نام مقام‌های این ا.ا از فهرست سیاه این سازمان شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر سخنگوی امارت اسلامی با نشر خبرنامه‌ای گفته که مولوی عبدالکبیر و خانم اتنبایوا روز شنبه (۲۰ جوزا) در قصر سپیدار دیدار کرده‌اند.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته است که ا.ا خواهان دیپلماسی فعال و روابط حسنه با جامعه‌ جهانی است.

او تصریح کرده که جامعه‌ بین‌المللی باید در زمینه حذف نام مقام‌های ا.ا از لیست سیاه، به تعهدات شان عمل کنند.

سرپرست ریاست‌الوزرا در دیدار با رییس یوناما خواستار کمک جامعه‌ جهانی با افغانستان در زمینه‌ مصونیت غذایی، احداث بندها، ساخت زیربناها و ایجاد سردخانه‌ها شده است.

او گفته است که بانک جهانی و جامعه‌ بین‌المللی باید پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و دفاتر نهادهای بین‌المللی فعالیت خود را در افغانستان از سرگیرند.

مولوی عبدالکبیر افزوده است که در افغانستان «عفو عمومی» تطبیق و بیشتر از ۵۵۵ نفر از مقا‌های غیرنظامی و نظامی سابق به کشور برگشته‌اند.

در خبرنامه‌ای به نقل روزا اتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رییس یوناما آمده است که اقدامات ا.ا در زمینه‌ منع کشت و قاچاق مواد مخدر «موثر و مفید» بوده و جامعه‌ جهانی «این پیشرفت مهم را مثبت تلقی می‌کند».

طبق خبرنامه، رییس یوناما گفته است: «معلومات ما از طریق ستلایت نشان می‌دهد که در زمینه‌ کشت کوکنار کاهش زیاد به میان آمده است».

دفتر سخنگوی ا.ا در خبرنامه‌ به نقل از خانم اوتنبایوا آورده است که سازمان همکاری‌های اسلامی به کشاورزان افغانستان تخم زعفران را به‌عنوان کشت بدیل تریاک توزیع می‌کند و خواستار کمک کشورهای چین و هند نیز به کشاورزان کشور شده است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در حالی خواستار خذف نام مقام‌های ا‌‌.ا از فهرست سیاه سازمان ملل شده است که براساس آخرین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ تعزیرات شورای امنیت این سازمان، هم اکنون ۵۸ عضو ا.ا در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار دارند.

 

 

دیدار مولوی عبدالکبیر با رییس یوناما

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد