دیدار-نماینده-امریکا-با-اعضای-شورای-مقاومت-ملی

توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا برای افغانستان با نمایندگان احزاب سیاسی عضو شورای مقاومت ملی در استانبول گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد ناطقی، عضو هیات مذاکره کننده صلح حکومت پیشین افغانستان با طالبان، از دیدار و گفت‌و‌گو در ترکیه با فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان خبر داده است.

آقای ناطقی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که روز یکشنبه(۸، جوزا) تام وست در راس هیاتی در استانبول با نماینده‌های شماری از احزاب سیاسی عضو شورای عالی مقاومت ملی، زنان، و نهادهای جامعه مدنی گفت‌و‌گو کرده است. 

وی گفته است «در این دیدار در مورد مسائل افغانستان تبادل نظر شد و بر مذاکرات و توافق سیاسی در مورد دستاوردها و حقوق مردم افغانستان، پیش از رسیدن به یک دولت همه‌شمول، تاکید شد.»

با وجود آنکه محمد ناطقی گفته است در این دیدار نماینده‌های زنان نیز حضور داشته‌اند، در عکس‌هایی که او از دیدار با فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان  منتشر کرده است، تنها یک زن به چشم می‌خورد.

این درحالی است که جمعی از رهبران سیاسی و قومی ضد طالبان، روز سه شنبه‌شبه(۲۷ ثور) طی نشستی در آنکارا؛ پایتخت ترکیه، روی ایجاد جریانی به نام «شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان» خوانده‌اند، توافق کردند.

دیدار نماینده امریکا با اعضای شورای مقاومت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد