دیدار-نماینده-خاص-پاکستان-با-هیئت-سیاسی-طالبان-در-قطر

وزارت خارجه پاکستان اعلام نموده که محمدصادق نماینده خاص این کشور در امور افغانستان در سفرش به دوحه قطر با هیئت طالبان دیدار و در مورد روند صلح گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجۀ پاکستان، روز گذشته جمعه (۳۰جوزا)‌ با نشر یک اعلامیه گفت که محمد صادق نماینده خاص پاکستان برای افغانستان در سفر به دوحه با مقام‌های ارشد طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.

اعلامیه افزوده که این دیدار به تاریخ ۱۶ و ۱۷ ماه جاری میلادی صورت گرفته و محمدصادق از تعهد طالبان برای عملی‌سازی توافق‌نامۀ صلح میان طالبان و امریکا قدردانی کرده گفته‌است که آزادی زندانیان مطابق توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان می‌تواند گامی مهم در جهت آغاز هرچه زودتر گفتگوهای میان افغانان باشد.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که در این دیدار نماینده خاص پاکستان تاکید کرده‌ که اسلام آباد نقش‌اش را به عنوان یک تسهیل‌کننده در روند صلح و آشتی در افغانستان ایفا می‌کند و سفر اخیر جنرال باجوه رییس ستاد ارتش این کشور به کابل انگیزۀ تازه‌یی از تلاش پاکستان برای صلح در افغانستان را بازگو می‌کند.

از سوی هم، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که هئیت سیاسی این گروه به تاریخ ۱۸ ماه جاری میلادی با پرالبرت الساس نماینده خاص ناروی برای افغانستان در یک کنفرانس ویدیویی بر وضعیت کنونی کشور و تطبیق توافق نامه دوحه گفتگو کردند.

این دیدار پس از آن صورت گرفته که در این اواخر روند صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده است. هرچند تاکنون زمان دقیق برگزاری نشست های بین الافغانی مشخص نشده اما بر اساس گفته های مقام های حکومتی این نشست ممکن در چند روز اینده آغاز شود و نخستین گفتگو های آن در دوحه قطر برگزار شود.

دیدار نماینده خاص پاکستان با هیئت سیاسی طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد