دیدار-نماینده-ویژه-ایران-با-رهبران-طالبان-در-قطر

گروه طالبان اعلام نموده که محمد ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران به دوحه قطر رفته و با رهبران دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در صفحه رسمی توییت‌اش‌ نوشته که ملابرادر آخند، معاون گروه طالبان با محمد ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایران در دوحه دیدار و درباره "مسایل مهاجرین و مرزهای دو کشور" گفتگو کرده ‌است.

او افزوده که دو طرف همچنین درباره "وضعیت کنونی افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی صلح" نیز گفتگو کرده‌اند و ملابرادر از آقای طاهریان خواسته "ایران با مهاجرین افغان رفتار اسلامی داشته باشد."

سخنگوی طالبان همچنین گفته که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با ملابرادر، معاون رهبر طالبان و رئیس دفتر طالبان در قطر ویدیویی گفتگو کرده است.

خبرگزاری تسنیم ایران نیز با اشاره به دیدار آقای طاهریان با نمایندگان طالبان نوشته که او در این سفر با رهبران دفتر سیاسی طالبان درباره دخالت نیروهای خارجی و مسائل مربوط به افغانستان گفت‌وگو کرده است.

هیأت طالبان تاکنون چند بار از ایران دیدار کرده و تهران بارها اعلام نموده که مقام‌های کابل از قبل درباره این دیدارها اطلاع داشتند. هرچند تمایل ایران به آوردن صلح در افغانستان دلیل این گفتگوها خوانده شده است. اما در آخرین دیدار هیأت طالبان که در سنبله سال ۱۳۹۸ از تهران انجام شد، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان از این رفتار تهران انتقاد کرد و گفت که "میزبانی ازین گروه،خلاف تمام اصول وروابط میان کشورهاست."

این درحالی است که جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی کشور، امروز به تازگی اعلام نموده که طالبان پس از پایان هفته کاهش خشونت، به طور متوسط روزانه ۴۴ حمله انجام داده و ۲۴ غیر نظامی را کشته و یا زخمی کرده‌اند.

دیدار نماینده ویژه ایران با رهبران طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد