دیدار-هیات-طالبان-با-علمای-دین-در-قطر

هیات ا.ا.ا به رهبری امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان در سفرش به قطر، با رئیس و اعضای اتحاد علماء المسلمین ‌و شماری از علمای معروف کشور میزبان تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که هیئت بلندرتبه امارت اسلامی، شام گذشته در دوحه مرکز قطر در یک دعوت و ضیافت ویژه، با رئیس و اعضای اتحاد علماء المسلمین ‌و شماری از علمای معروف کشور میزبان دیدار نموده و روی موضوعات مهم تبادل نظر نمودند.

دکتور احمد الریسونی، رئیس اتحادیه علما از هیئت دولت افغانستان استقبال کرد و برپایی حکومت اسلامی در افغانستان را تبریک گفت.

مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان به ریاست و نمایندگی از هیئت امارت اسلامی، دعوت از دولت افغانستان و برگزاری این نشست را خوشایند دانسته و از علمای کرام دعوت نمود تا نظریات، ملاحظات و مشوره‌های شان را شریک نمایند.

آنان با دادن مشوره‌ها برای رشد ظرفیت‌های افغان‌ها در عرصه‌های مختلف؛ پالیسی‌های داخلی و خارجی حکومت جدید افغانستان را ستودند و مطابق با رهنمودهای دین اسلام خواندند. 

همچنان آنان گفتند: حکومت جدید با ابتکار عفو عمومی، از تلفات بزرگ جانی و مالی و مشکلات اجتماعی جلوگیری نمود.

این درحالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان جامعه جهانی را به تعامل با امارت اسلامی طالبان در افغانستان ترغیب کرده و گفته که جهان هیچ جایگزینی دیگر برای طالبان ندارد.

مولوی امیر خان متقی، وزیر امور خارجه امارت اسلامی طالبان، روز یک‌شنبه(۲۴، دلو) در راس یک هیئت عازم قطر شد.

دیدار هیات طالبان با علمای دین در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد