دیدار-وزرای-خارجه-افغانستان-و-ترکمنستان-در-کابل

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان با معاون رئیس کابینه‌ی وزیران و وزیر امورخارجه ترکمنستان، دیدار نمود.

به گزارش افغان نیوز: وزیر خارجه ترکمنستان و هیئت همراه شان برای سفر یک روزه به کابل آمده تا روی همکاری های دوجانبه و منطقه‌ی بحث و تبادل نظر نمایند.

وزیر خارجۀ افغانستان از تقویت روابط میان دوکشور اظهار خرسندی نموده، از قربانقلی بردی محمدوف رئیس جمهور کشور دوست ترکمنستان به خاطر توجه ویژه‌ی او به پروژه های زیربنای و عظیم منطقه‌ی مانند پروژۀ لولۀ گاز تاپی و همچنان از توسعه‌ی پروژۀ خط انتقال برق تاپ که از آن ولایات مرزی نیز مستفید گردیده اند، سپاسگزاری نمود.

آقای ربانی از اظهارات نیک رئیس جمهوری ترکمنستان آقای بردی محمدوف، در مورد افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدردانی نمود؛ رئیس جمهوری ترکمنستان در سخنرانی‌‌اش روی اهمیت مشارکت افغانستان در تجارت و اقتصاد منطقه‌‌ای تأکید کرد.

 همچنین وزیر خارجه از هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی که اخیراً به میزبانی ترکمنستان در عشق آباد برگزار گردیده بود، با قدردانی یاد آوری نمود.

سپس، هیئت های دوطرف به ریاست وزیران خارجه‌ دوکشور، به بحث پیرامون امنیت پروژه های زیربنای مانند کشیدن لوله‌ی گاز میان افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و هند؛ پروژه‌ی خط انتقال برق میان ترکمنستان، افغانستان و پاکستان، راه لاجورد و دیگر پروژه ها و امور مرزی پرداختند.

قابل ذکر است که در اخیر نیز پروتوکولی میان وزیران خارجه دوکشور به امضاء رسید.

دیدار وزرای خارجه افغانستان و ترکمنستان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد