دیدار-یک-هیات-آمریکایی-با-طالبان-در-قطر

گزارش‌ها می‌رسانند که یک هیات آمریکایی با مقامات ارشد امارت اسلامی طالبان در دوحه دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز به نقل از دو مقام ارشد امریکایی می‌نویسد که یک هیات آمریکایی قرار است روزهای شنبه و یک شنبه هفته جاری در دوحه، پایتخت قطر، با مقامات ارشد طالبان دیدار و رایزنی کند.

طبق این گزارش، تام وست، معاون نماینده ویژه امور افغانستان وزارت خارجه و سارا چارلز ، مقام ارشد بشردوستانه آژانس توسعه جهانی آمریکا از اعضای این هیات خواهند بود. مقاماتی از کابینه حکومت طالبان در هیات این گروه در دوحه حضور خواهند داشت.

یک مقام ارشد دولت آمریکایی به رویترز گفته است که این دیدار در ادامه تعاملات واقع‌گرایانه با طالبان در خصوص موضوعات مرتبط با منافع ملی صورت می‌گیرد و در راستای به رسمیت شناختن طالبان یا مشروعیت دادن به طالبان از سوی آمریکا نیست. ما همچنان موضع شفافی در این زمینه اعلام کرده‌ایم که هرگونه مشروعیت، به اقدامات طالبان در دراز مدت بستگی دارد.

در همین زمینه، وندی شرمن، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اسلام‌آباد با مقام‌های ارشد پاکستان در خصوص وضعیت افغانستان تحت حاکمیت طالبان و همچنین مناسبات بین اسلام آباد و واشینگتن گفت‌وگو کرد.

این نخستین دیدار آمریکایی‌ها با مقامات ارشد طالبان از زمان خروج نیروهایی آمریکایی از افغانستان و تصرف کابل به دست طالبان است.

دیدار یک هیات آمریکایی با طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد