رئیس-اجرائیه-ثبت-نام-در-پروسه-رای-دهندگان،-از-تقلب-جلوگیری-می-کند

دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، با حضور در لیسه نادریه کابل گفت : حضور در پروسه ثبت نام رای دهندگان می تواند از تقلب و پرکردن صندوق‌ها جلوگیری کند وافزود که حکومت مصمم به برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۸ میزان است.

به گزارش افغان نیوز: بربنیاد اعلام کمیسیون مستقل انتخابات، امروز(شنبه، 25 حمل) ثبت نام رأی‌دهنده‌گان به منظور تهیۀ فهرست واجدان شرایط رأی‌دهی  آغاز و در سه مرحله در سراسرکشورتطبیق خواهد شد.
دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور با حضور در لیسه نادریه برای ثبت نام در پروسه رای دهندگان گفت: ثبت‌ نام رأی‌دهنده‌گان از جملۀ تعهدات ما در زمینۀ اصلاحات انتخاباتی بود.
رییس اجراییه کشوربیان داشت که ثبت نام رأی‌دهنده‌گان به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری، شورای ولایتی و شورای ولسوالی‌ها ضروری است و بدون ثبت نام کسی قادر به رأی‌دادن نخواهد بود.
عبدالله خطاب به مردم گفت: در مرکزی ثبت نام کنید که بتوانید درانتخابات درهمان مرکز رأی بدهید. یعنی یک فرد نمی‌تواند در یک مرکز ثبت نام کند و درمرکز دیگری رأی بدهد.
رییس اجراییه کشور بیان داشت که ثبت نام رأی دهنده‌گان و در نتیجه تهیۀ فهرست واجدان شرایط رأی‌دهی، از تقلب و پرکردن صندوق‌ها جلوگیری خواهد کرد.
دوکتورعبدالله از تعهدات حکومت یادآوری کرد و گفت: انتخابات پارلمانی در28 میزان برگزار خواهد شد.
رییس اجراییه کشورخاطر نشان کرد که ناامنی در برخی مناطق در برابر پروسۀ انتخابات یک چالش است؛ اما نیروهای امنیتی درهمکاری با مردم مصمم هستند که امنیت مراکز رأی‌دهی را تأمین کنند.
دوکتور عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت که انتخابات یگانه گزینه به منظور تعیین سرنوشت شهروندان می‌باشد وحکومت متعهد است که در کار انتخابات مداخله نکند.
در ادامه، معاذالله دولتی، عضو کمیسیون انتخابات، ثبت نام رییس اجراییه و رهبری حکومت را نشان‌دهندۀ عزم راسخ حکومت و کمیسیون در راستای برگزاری انتخابات عنوان کرد.
آقای دولتی افزود که ثبت نام رأی‌دهنده‌گان برای نخستین‌بار در افغانستان صورت می‌گیرد و از تقلب و رأی‌های «خیالی» جلوگیری خواهد کرد.
عضو کمیسیون انتخابات اضافه کرد که پس از ختم ثبت نام رأی‌دهنده‌گان، فهرست واجدان شرایط رأی دهی با مردم
افغانستان در میان گذاشته خواهد شد.
آقای دولتی تأکید نمود که مردم مالکان اصلی پروسۀ انتخابات هستند و باید به مراکز ثبت نام حضور یابند. وی از کارکنان کمیسیون انتخابات خواست که به گونۀ بی‌طرفانه و مسلکی وظایف شان را انجام دهند.

رئیس اجرائیه: ثبت نام در پروسه رای دهندگان، از تقلب جلوگیری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد