رئیس-اجرائیه؛-پیروزی-حسن-روحانی-رئیس-جمهور-ایران-را-تبریک-گفت

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، در پیامی پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تبریک گفته و ایران را کشور دوست و برادر افغانستان خطاب نموده است.

به گزارش افغان نیوز: انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه گذشته برگزاری شد که بیش از 40 میلیون رای دهنده برای تعیین رئیس جمهور شان برگه های رای را استفاده کردند.

در این انتخابات رقیب اصلی حسن روحانی سید ابراهیم رئیسی بود، اما در انتها روز گذشته نتایج شمارش آرا نشان داد که حسن روحانی با گرفتن بیش از 56 درصد کل آرا برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب گردید.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی را به حیث رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان تبریک گفته است.

رئیس اجرائیه گفته که افغانستان و ایران دو کشور همسایه٬ برادر، هم‌دین٬ هم‌فرهنگ و هم‌زبان‌اند و از روابط حسنه و نیک تاریخی برخوردار می‌باشند و در دورۀ ریاست چهارسالۀ شما روابط دو کشور به طور قابل توجهی گسترش و بهبود یافته است.

عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرده که در دوره جدید ریاست حسن روحانی روابط حسنه در عرصه‌های مبارزه با تروریزم٬‌ گسترش روابط و همکاری‌‌های اقتصادی و استفاده از فرصت‌های مشترک تقویت و بهبود بیش‌تر یابد.

رئیس اجرائیه؛ پیروزی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد