رئیس-جمهور-از-امکانات-دولتی-برای-کمپاین-قبل-از-وقت-استفاده-میکند

ائتلاف ملی بزرگ، رئیس جمهور و تیم همراهش را متهم کرده که در امر تامین امنیت و رسیدگی به مشکلات مردم ناکام است، اما از امکانات دولتی برای کمپاین قبل از وقت خویش استفاده میکند.

به گزارش افغان نیوز: ائتلاف ملی بزرگ با نشر اعلامیه یی در پیوند به حوادث اخیر گفته است، در این اواخر وضعیت امنیتی کشور وخیم تر شده و شدت حملات دشمن، در ولایات ارزگان، غزنی، کندز، فاریاب، سرپل، فراه و بغلان توسعه یافته است.

حملات طالبان در ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، صدها کشته و هزاران خانواده را آواره ساخته و میلیونها افغانی خسارات مالی بالای مردم تحمیل شده است.

در اعلامیه افزوده شده که تعداد اجساد شهدای نیروهای امنیتی، که در حادثه المناک سقوط هلیکوپتر در ولایت فراه، جانهای شیرین شانرا از دست دادند، تا هنوز از اسارت دشمن بیرون و به خانواده های شان تسلیم داده نشده است، که این عملکرد دولت مبین ضعف مدیریت و عدم توجه جدی در قبال مردم پنداشته می‌شود.

این ائتلاف در اعلامیه خویش افزوده که هر چند مردم از راه های مختلف مشکلات شان را به دولت بازگو کرده، اما دولت تا کنون به مشکلات آنها رسیدگی نکرده و در امر تامین امنیت ناتوان بوده است.

در اعلامیه ذکر شده است :"با در نظر داشت شرایط  کنونی و تشدید جنگ در ولایات مختلف کشور و نیز سقوط ولسوالی ها یکی پس از دیگری بدست دشمن، کشته و آواره شدن هزاران مردم بیگناه در ولایات مختلف، ریس جمهور و تیم همکار شان با استفاده از امکانات دولتی به بهانه رسیدگی به مشکلات مردم، کمپاین انتخاباتی قبل از وقت را در ولایات مختلف راه اندازی نموده است که این عملکرد ریس جمهور خلاف قوانین حاکم در کشور می باشد".

بر اساس اعلامیه این ائتلاف؛ در شرایط کنونی باید امکانات موجود مانند هلیکوپترها و سایر تجهیزات دولتی جهت انتقال شهدا و مجروحین نیروهای امنیتی و یا تامین امنیت کشور استفاده گردد، متأسفانه برای انتقال هیئت های نمایشی و کمپاین های انتخاباتی قبل از وقت استفاده میگردد.

در اعلامیه آمده است، قرار گزارش‌ها، در یک ماه اخیر به تعداد هزاران تن از هموطنان ما در اثر جنگ ها، کشته و زخمی شده اند ولی مسئولین امنیتی کشور از طرف ریس جمهور مدال های قهرمانی کسب نموده و رتبه های جنرالی اخذ می نمایند.

بنابراین ائتلاف ملی بزرگ با در نظر داشت شرایط جاری کشور و وضعیت موجود، از مسئولین حکومتی میخواهد تا هرچه عاجل نسبت به تأمین امنیت جان و مال مردم و اعزام نیرو های تازه نفس برای بازپس گیری مناطق از دست رفته اقدام جدی نماید.

این در حالی است که تیم سازی ها برای انتخابات ریاست جمهوری در میان سیاسیون جریان دارد و از سوی دیگر وضعیت امنیتی شماری از ولایات نیز وخیم است.

رئیس جمهور از امکانات دولتی برای کمپاین قبل از وقت استفاده میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد