رئیس-جمهور-غنی-با-شماری-از-مقامات-کشور-ها-و-سازمان-های-بین-المللی-دیدار-کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در حاشیه کنفرانس بروکسل برای افغانستان با شماری از مقامات کشورها و سازمان‌های بین المللی دیدار کرد و در مورد برنامه های انکشافی افغانستان توضیح داد.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی روز چهارشنبه (14 میزان) در حاشیه کنفرانس بروکسل با ینس ستولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو، خانم آسا رومسن معاون صدراعظم سویدن، وزیر انکشاف بین المللی بریتانیا، خانم کیلی اسمیت مدیر اجرائیوی اداره انکشاف بین المللی امریکا، والاحضرت شهزاده آقا خان و نماینده هندوستان برای افغانستان به طور جداگانه دیدار کرد.

در این دیدار‌ها مقامات مذکور به رئیس جمهور بخاطر برگزاری موفقانه کنفرانس بروکسل برای افغانستان، تبریک گفتند و در مورد انکشافات بعدی و چگونگی تطبیق موثر کمک‌های متذکره صحبت کردند.

رئیس جمهور و سرمنشی سازمان ناتو در دیدار شان در زمینه مبارزه با تروریزم، تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای غنی در دیدار با والاحضرت کریم آغا خان، در مورد همکاری شبکه انکشافی آقا خان در عرصه‌های مختلف صحبت کرد و کریم آقا خان در رابطه به همکاری در مسایل فرهنگی، گسترش فرصت‌های توریزم و چگونگی حفاظت میراث‌های فرهنگی افغانستان وعده همکاری سپرد.

همچنان در این دیدار در مورد چگونگی جذب جوانان افغان در دانشگاه‌های آسیای میانه مربوط شبکه آقا خان در قزاقستان و تربیه افراد در مدیریت خدمات  صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور در دیدارش با خانم کیلی اسمیت مدیر اجرائیوی اداره انکشاف بین المللی امریکا در مورد ضمانت‌های سرمایه گذاری در عرصه‌های انرژی بخاطر جلب سرمایه گذاری‌های داخلی و بین المللی بحث و گفتگو نمود.

آقای غنی در دیدارش با خانم آسا رومسن معاون صدراعظم سویدن، از کمک‌های آن کشور به افغانستان در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد و خانم رومسن از ادامه همکاری کشورش با افغانستان اطمینان داد.

غنی در دیدار با نماینده هند برای افغانستان ضمن اینکه هند را دوست دیرینه مردم افغانستان خواند، از کمک‌های سخاوتمندانه آن کشور در عرصه‌های مختلف با افغانستان بخصوص در احداث پروژه‌های زیربنایی، تشکری کرد.

به همین ترتیب رئیس جمهور غنی و وزیر انکشاف بین المللی بریتانیا در دیدار شان در مورد برنامه های انکشافی حکومت افغانستان و ادامه کمک‌های بریتانیا در عرصه‌های انکشافی بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور غنی با شماری از مقامات کشور ها و سازمان های بین المللی دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد