رئیس-جمهور-غنی-صلاحیت-برکناری-محقق-از-معاونین-ریاست-اجرایی-را-ندارد

محمد ناطقی سرپرست حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تاکید می‌کند که محمداشرف غنی رییس جمهور صلاحیت برکناری محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی را نداشته و محقق تا پایان کار حکومت وحدت ملی به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد ناطقی سرپرست حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شماری از هواداران این حزب، امروز جمعه (5 دلو) طی یک نشست خبری در کابل، تصمیم آقای غنی مبنی بر برکناری آقای محقق را غیرقانونی و خلاف توافقنامه ایجاد حکومت وحدت ملی خواندند.

آقای ناطقی بیان کرد:"حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان فیصله کرده که آقای محقق در چارچوب موافقتنامه سیاسی تا پایان کار حکومت وحدت ملی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به کار خود ادامه دهد."

سرپرست حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان علاوه کرد که حکومت وحدت ملی در طول بیشتر از چهار سال گذشته، شاهد پراکندگی‌ها و نقض تعهدات بوده است، آقای غنی به حیث رییس دولت، اصول اخلاقی را رعایت نکرده و برخلاف تمام تعهدات و توافقات، عمل نموده است.

وی تاکید کرد:" وقتی که فرمول حکومت وحدت ملی بهم بخورد، باید راه‌های دیگری و گزینه‌های دیگری که اداره موقت است، طرح و روی آن فکر شود، زیرا این حکومت اصول و قوانین را رعایت نمی‌کند، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید اداره موقت داشته باشیم."

سرپرست حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به حکومت هشدار داد:"وقتی که، محمداشرف غنی، فرمول حرکت حکومت وحدت ملی را خراب می‌کند، آقای غنی باید به اداره موقت فکر کند. حرف اصلی ما این است که تا پایان حکومت ادامه دهیم و در فکر ایجاد اداره موقت نباشیم اما اگر غنی حکومت را خراب کند و فرمان خود را پس نگیرد، ناگزیر روی اداره موقت فکر کنیم."

مسوولان حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تاکید کرد که این حزب، به آسانی مسئله برکناری آقای محقق را رها نمی‌کند، اگر خرد و عقلانیت در حل این مسئله کار گرفته نشود، حزب وحدت اسلامی به مردم مراجعه و از تمامی ابزارهای قانونی برای تحقق خواسته خود استفاده خواهد کرد.

محمد ناطقی که رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق توافقنامه سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی نیز است، می‌گوید که آقای غنی در طول چهار و نیم سال گذشته، 22 بار این توافقنامه را نقض کرده است.

گفتنی است که برکناری حاجی محمد محقق از سمت معاونت دوم ریاست اجرایی، با واکنش‌های زیادی روبرو شده است.

استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری و ریاست اجرایی این تصمیم آقای غنی را غیرقانونی و بحران آفرین خوانده اند.

رئیس جمهور غنی صلاحیت برکناری محقق از معاونین ریاست اجرایی را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد