رئیس-جمهور-فرانسه-طالبان-را-به-آتش-بس-دعوت-کرد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی یک گفتگوی تلفنی با محمد اشرف غنی، حمایت خویش را از پروسه صلح ابراز کرده، گفت که اکنون طالبان باید با اعلام آتش بس به تعهدات شان وفا نمایند.

گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دیروز جمعه(7، سنبله) صحبت تلفنی کردند.

ارگ ریاست جمهور با نشر اعلامیه گفته است که در این مکالمۀ تلفنی، روسای جمهور دو کشور در مورد گسترش همکاری ها، پروسه صلح و ادامه کمک های فرانسه به افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور فرانسه بر ادامه حمایت های کشورش از افغانستان به ویژه در زمینه صلح اطمینان داد و از فعالیت شفاخانه طفل و مادر در کابل، تلاش های حکومت افغانستان در امر مبارزه با ویروس کرونا و همکاری فرانسه در زمینه باستان شناسی، یادآوری کرد.

همچنان رئیس جمهور فرانسه حمایت خویش را از پروسه صلح ابراز کرده، گفت که دولت افغانستان تمام تعهدات خود را در قسمت صلح عملی کرده است و اکنون طالبان باید با اعلام آتش بس به تعهدات شان وفا نمایند.

اعلامیه ارگ افزوده است که در این صحبت تلفنی هر دو جانب روی پروسه رهایی زندانیان طالبان و اسیران دولت افغانستان نزد طالبان، نیز صحبت نمودند.

این درحالی است که محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه از رها شدن زندانیان باقی مانده‌ی طالبان خبر داده و گفته است که تا یک هفته دیگر پس از رهایی این زندانیان مذاکرات بین‌الافغانی آغاز می‌شود.

در همین حال، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اعلام کرد که مذاکرات میان افغانی هفته‌ی آینده آغاز می‌شود؛ اما طالبان آغاز مذاکرات در هفته‌ی آینده را رد کرده و گفته اند که این مذاکرات یک هفته پس ازرهایی زندانیان این گروه آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه طالبان را به آتش بس دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد