رئیس-جمهور-و-رئیس-اجرائیه-به-مجلس-نمایندگان-احضار-میشوند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افزایش ناامنی و انجام حملات انتحاری را به ارگ نسبت میدهند و خواستار احضار رئیس جمهور و رئیس اجرائیه پشت میز استجوابیه پارلمان شدند.

به گزارش افغان خبر: رمضان بشر دوست وکیل مردم در مجلس نمایندگان میگوید که مسوول اصلی کشتن مردم اشرف غنی و عبدالله هستند.

به گزارش افغان خبر: آقای بشر دوست گفت که نبود نیروهای متخصص در تشکیلات حکومت وحدت ملی باعث شده مردم تاوان شان را بپردازند.

به گفته آقای بشر دوست؛ وزیر داخله افغانستان بی کفایت است و نمیتواند نیرو‌های امنیتی را به درستی مدیریت نماید اگر میتوانست که فاجعه روز گذشته بوجود نمیامد.

وی میگوید که رییس امنیت ملی و وزیر دفاع افغانستان از عهده کارهای امنیتی بر آمده نمیتواند و هرچه زود باید از پست های شان استعفا بدهد.

آقای بشر دوست از مجلس نمایندگان خواست تا مطابق ماده ۶۹ قانون اساسی افغانستان آقای غنی و عبدالله را در مجلس نمایندگان خواسته و آنها استجوابیه شان را ایراد نمایند.

ماده ۶۹ قانون اساسی میگوید« رییس جمهور در برابر ملت و مجلس نمایندگان مطابق این ماده مسوول میباشد.»

آقای بشر دوست در اخیر ورقه درخواستی استجوابیه را به منشی مجلس نمایندگان جهت امضای نمایندگان تحویل نمود و گفت که اگر واقعا غم شریکی مینمایید پای این برگه امضای نمایید.

در همین حال غلام حسین ناصری نیز گفت که اگر نمایندگان دروغ نمیگویند و صادقانه عمل میکند پای برگه استجوابیه آقای غنی و عبدالله امضا نمایند.

آقای ناصری میگوید که نبود تخصص و عدم شایسته سالاری هر روز از مردم قربانی میگیرد و ارگ نیشینان آنرا تقبیح میکنند.

آقای ناصری از عمل کرد سران حکومت وحدت ملی شاکی است و میگوید وقتی آقای غنی یا عبدالله به شهر میروند تمام شهر بر روی عابران بسته میشود که این امر مشکلات زیادی را خلق کرده است.

این نمایندگان مجلس میگوید که امضای صلح با حزب اسلامی تاثیر گذار نبوده بلکه هر روز حملات تروریستی افزایش یافته است.

به باور نمایندگان مجلس نیروهای کشفی افغانستان بسیار ضعیف عمل میکند و اگر اینگونه پیش برود شاهد حملات تروریستی دیگر خواهیم بود.

از سوی دیگر لالی حمید زی نماینده مردم قندها در مجلس میگوید که اغتشاش و حملات تروریستی از سوی کشورهای همسایه افغانستان رهبری میشود و حکومت افغانستان در این زمینه خاموشی اخیار کرده است.

به گفته نمایندگان مجلس وزارت های داخله، دفاع و ریاست امنیت ملی چرا جاسوسان کشورهای بیگانه را دستیگیر نمیکند و آنها آزادانه به جاسوسی در افغانستان میپردازند.

نمایندگان مجلس از حکومت خواست تا وظایف ریاست امنیت ملی، داخله و دفاع را به حالت تعلیق در بیاورد و کادرهای متخصص را جایگزین نماید.

وکیلان مجلس نمایندگان از سران حکومت وحدت ملی خواست تا جلسه فوق العاده را با نمایندگان و ارگانهای امنیتی بخاطر جلوگیری از حملات انتحاری و تروریستی دایر نماید.

به باور فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان حکومت افغانستان هنوز شعار میدهد و تصمیم عملی کردن این شعارشان را ندارند.

به گفته بانو کوفی هر روز سربازان وطن بخاطر دفاع از خاک و ناموس اش کشته میشود اما سران ارگانهای امنیتی به خواب غفلت فرو رفته است.

به گفته نمایندگان مجلس سران حکومت وحدت ملی باید امنیت مردم را تامین نماید در غیر این صورت مشروعیت این نظام از سوی مردم سلب خواهد شد.

نمایندگان مجلس میگویند حکومت باید از صبر مردم سو استفاده نکند و طاقت مردم طاق شده دیگر توان صبر کردن را ندارند.

این در حالی است که حملات تروریستی روز گذشته در نقاط مختلف افغانستان ده‌ها کشته و بیش از ۸۰ تن زخمی برجا گذاشته است.

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه به مجلس نمایندگان احضار میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد