رئیس-جمهورسنگاپور-خواهان-همکاری-های-همه-جانبه-با-افغانستان-شد

اشرف غنی که در سنگاپور بسر میبرد، با رئیس جمهور آن کشور دیدار کرده و راه های ایجاد همکاری متقابل میان دو کشور را جستجو کردند

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی که در سفر اخیرش به سه کشور مختلف سفر کرده بعد از استرالیا و اندونزیا وارد سنگاپور شده و با مقامات آن کشور دیدار میکند.

در دیدار رئیس جمهورنی با تونی‌تان کینگ‌یام رییس‌جمهور سنگاپور، دو طرف این سفر را برای گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و سنگاپور ارزنده دانست.

محمد اشرف غنی از انکشاف و پیشرفت‌های سنگاپور در بخش‌های مختلف به‌نیکی یاد کرده، دانش تخنیکی و تجارب خوب رهبری و مدیریت مردم آن کشور را در موفقیت این کشور را مهم خواند.

آقای غنی اظهارداشت، باوجود این‌که جنگ تحمیلی بالای افغانستان فرصت‌های زیادی را ضایع کرده‌است، اما افغانستان در عرصه‌های مختلف فرصت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری دارد که در روشنایی دانش تخنیکی، مهارت‌ها و تجارب شرکای بین‌المللی از این فرصت‌ها استفاده خواهد کرد.

محمداشرف غنی، تروریزم و قاچاق مواد مخدر را برای امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه و جهان یک خطر جدی دانست، و به‌منظور دفع این خطر بر مبارزۀ مشترک همه کشورها علیه این پدیده‌ها تأکید ورزید.

وی گفت، افغانستان خواهان تحکیم مناسبات و روابط دوستانه بر حسب منافع ملی دو کشور است، و هدف از سفر کنونی هیئت بلند پایۀ افغانستان به سنگاپور نیز تقویت روابط میان دو کشور می‌باشد.

رییس‌جمهورغنی از همکاری‌های رییس‌جمهور سنگاپور در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی کرده افزود، افغانستان و سنگاپور به‌منظور شریک‌نمودن نظریات و گسترش همکاری‌ها، در آینده نشست‌های مشورتی بیشتر خواهند داشت.

تونی‌تان کینگ‌یام رئیس جمهور سینگاپور گفت که می‌خواهد پیرامون وضعیت و فرصت‌های افغانستان معلومات بیشتر کسب کند، تا زمینه‌های همکاری بهتر میان دو کشور جستجو گردد.

رییس جمهور سنگاپور، تداوم سفرهای هیئت‌های دوکشور را برای تشریک تجارب و تشخیص فرصت‌های همکاری میان افغانستان و سنگاپور در عرصه‌های مختلف، مفید و ارزنده عنوان کرد.

در مقابل، رییس‌جمهور سنگاپور گفت که کشورش خواهان گسترش و تحکیم روابط دوستانه با افغانستان می‌باشد. وی اضافه کرد که کشورها ضمن مبارزه با تروریزم و افراطیت باید در عرصۀ افزایش همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی نیز بکوشند.

وی همچنان خاطرنشان کرد که کشورش افغانستان را در بخش معارف، حکومت‌داری خوب و ارتقای ظرفیت‌ها همکاری خواهد کرد. رئیس‌جمهور سنگاپور علاوه نمود که برای حل مشکلات، فرمول واحد وجود ندارد اما در نتیجۀ همکاری‌های مشترک و دوام‌دار راه‌های مؤثر جستجو شده‌می‌تواند.

رئیس جمهورسنگاپور خواهان همکاری های همه جانبه با افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد