رئیس-جمهورغنی-از-بروکسل-به-کابل-بازگشت

رئیس جمهورغنی که در رأس یک هیئت بلند رتبه دولتی برای اشتراک در کنفرانس بروکسل به بجیم سفر کرده بود قبل از ظهر امروز به کابل بازگشت، دست آورد این سفر دولتی کمک ۱۵.۲میلیارد دالری جامعه جهانی برای افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهور غنی شام روز گذشته در پایان کنفرانس بروکسل که در آن جامعه بین المللی بعد از ارزیابی تعهدات افغانستان مبلغ ١٥.٢ میلیارد دالر امریکایی را در بخش اولویت های انکشافی افغانستان در چهار سال آینده تعهد نمودند، در یک نشست مشترک خبری با خانم فیدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و معاون اتحادیه اروپا اشتراک کرد.

در این کنفرانس ابتدا خانم موگرینی گفت که کنفرانس بروکسل موفقانه به پایان رسید و این بخش مهم یک کار مشترک ما با دولت افغانستان بود.

وی حضور و رهبری مقامات افغانستان را در این کنفرانس و کار مشترک افغانستان و اتحادیه اروپا را مورد ستایش قرار داد.

موگرینی گفت که این کنفرانس حمایت گسترده جامعه بین المللی را از افغانستان نشان داد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت که شما دلایل خوب بعد از بازگشت تان به افغانستان دارید .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما واقف هستیم که سرمایه گذاری در افغانستان در راستای حمایت و تقویت مردم افغانستان در حقیقت سرمایه گذاری در ثبات بین المللی است.

رئیس جمهور غنی نیز از تلاش های موفقانه اتحادیه اروپا و همچنان کشور ها و سازمان های بین المللی اشتراک کننده بخاطر پایان موفقانه این کنفرانس و تعهدات جامعه جهانی به افغانستان، به نماینده گی از حکومت و مردم افغانستان تشکری کرد.

رئیس جمهور علت موفقیت کنفرانس بروکسل را کار مشترک و خستگی ناپذیر تیم های مشترک کاری حکومت افغانستان و اتحادیه اروپا دانست. وی نقش جامعه مدنی، رسانه ها و سکتور خصوصی را در دیالوگ با دولت و موفقیت کنفرانس بروکسل نیز با اهمیت خواند.

محمد اشرف غنی گفت که با تعهد جدید ١٥.٢ میلیارد دالری، سکتور خصوصی افغانستان نیز در سه ماه گذشته یک اعشاریه یک میلیارد دالر را در کشور سرمایه گذاری کردند که نشان دهنده تغیر مثبت در افغانستان است.

رئیس جمهور گفت که با تعهد جدید جامعه بین المللی، کار جانب افغانستان از فردا آغاز می شود وپیشبرد قابل اطمینان، قابلیت،جهش، امانتداری و شفافیت، عوامل پیش برنده این پروسه می باشد.

بعد از نشست بروکسل صبح امروز رئیس جمهورغنی با هیئت همراهش به کابل بازگشت، اما در این میان داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در راس یک هیئت از بروکسل وارد ژنو گردید.

رئیس جمهورغنی از بروکسل به کابل بازگشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد