رئیس-جمهورغنی-در-رأس-هیئت-افغانستان؛-عازم-بروکسل-شد

رهبران حکومت وحدت ملی در رأس هیئت عالی رتبه افغانستان برای اشتراک در نشست بروکسل عازم بلژیک شدند تا بتوانند کمک های بیشتر جامعه جهانی را در بخش انکشافی جلب نمایند.

به گزارش افغان خبر: پیش از این حکومت افغانستان در نشست توکیو و لندن به جامعه جهانی تعهد کرده بود که برای خودکفایی افغانستان تلاش کرده و حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق اطفال را رعایت میکند.

همچنان مبارزه با فساد اداری، اصلاحات در نظام انتخاباتی، اصلاحات در حکومت، سرمایه گذاری در بخش خصوصی و توسعه اقتصادی از دیگر تعهدات افغانستان بود.

امروز رئیس جمهورغنی در رأس یک هیئت عالی رتبه دولتی برای ارایه گزارش از کارکرد های حکومت وحدت ملی و به امید جلب کمک های بیشتر وارد بروکسل شد.

رئیس جمهور غنی را در این سفر، رولا غنی بانوی اول کشور، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، صلاح الدین ربانی وزیرخارجه، محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالسلام رحیمی رئیس اداره امور، نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور زیربنایی، سیماسمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر، حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح، عتیق الله نصرت رئیس اتاق تجارت و محمد هارون  چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور همراهی میکنند.

علاوه بر این اشخاص؛ ده تن از فعالان مدنی و کسانی که در نهاد های غیر دولتی در افغانستان مصروف فعالیت اند و ده تن دیگر از ادارات خارجی در افغانستان به عنوان ناظر در نشست بروکسل شرکت خواهند کرد.

هیئت افغانستان در کنار نشست اصلی بروکسل، با شماری از اشتراک کنندگان از کشور های مختلف نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این نشست میزان کمک های جامعه جهانی برای افغانستان بعد از سال 2016 برای سه سال معلوم میشود.

این درحالی است که افغانستان از جهت های اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی نیاز به کمک های جامعه جهانی دارد تا بحران فعلی را برطرف نماید.

از سوی هم بر اساس شماری از گزارش ها قرار است بعد از نشست بروکسل 3.5 میلیارد دالر برای افغانستان کمک انجام شود.

 

رئیس جمهورغنی در رأس هیئت افغانستان؛ عازم بروکسل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد