رئیس-جمهورغنی-رسما-به-کنفرانس-قلب-آسیا-دعوت-شد

معین وزارت خارجه آذربایجان در دیدار با اشرف غنی بیان داشت که رئیس جمهور کشورش رسما از آقای غنی برای اشتراک در نشست قلب آسیا دعوت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور با آراز عظیم­اف معین وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، در ارگ دیدار و گفت‌وگو کرد. 

معین وزارت خارجۀ آذربایجان تمنیات نیک رهبری کشورش را به رئیس جمهور کشور تقدیم نموده گفت که قرار است در اواخر سال جاری میلادی “کنفرانس قلب آسیا” در آذربایجان برگزار گردد و رئیس جمهور کشورش از رئیس جمهورغنی رسماً جهت اشتراک به این کنفرانس، دعوت نموده است.

دو جانب درخصوص موضوعات مختلف صحبت کردند و بر گسترش روابط میان افغانستان و آذربایجان در عرصه های مختلف تأکید ورزیدند. معین وزارت خارجۀ آذربایجان با اشاره به روابط گذشتۀ دوکشور گفت که افغانستان و آذربایجان دارای کلتور مشترک می باشند.

وی از دستاوردهای حکومت افغانستان یادآور گردیده افزود که دستاوردهای حکومت وحدت ملی با توجه به وضعیت دشوار، قابل قدر می باشد. معین وزارت خارجه آذربایجان اطمینان داد که کشورش به عنوان همکار در کنار افغانستان باقی می ماند.

معین وزارت خارجۀ آذربایجان گفت که کشورش آماده است تا افغانستان را در عرصه های آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی، طبابت، ساختمانی و پایپ لاین گاز همکاری کند و خواهان گسترش روابط تجارتی میان افغانستان و آذربایجان گردید.

رئیس جمهور کشور از  دعوت رسمی رئیس جمهور آذربایجان از وی، بخاطر  اشتراک در “کنفرانس قلب آسیا” تشکری نمود و گسترش همکاری ها میان آذربایجان و افغانستان را سودمند توصیف کرد. وی علاوه کرد که “کنفرانس قلب آسیا” باید روی مبارزه با تروریزم و حامیان آن تمرکز بیشتر نماید.

رئیس جمهور تصریح کرد که افغانستان روابط خوب اقتصادی و تجارتی را با کشورهای به ویژه آسیای میانه فراهم نموده است و خواهان گسترش روابط تجارتی با آذربایجان می باشد. وی اظهار امیدواری کرد که دوکشور بتواند با تحکیم روابط تجارتی، قیمت محصولات را کاهش بخشند.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی، همچنان گفت که افغانستان با کشورهای چین، ایران و ترکیه روابط تجارتی خوب تأمین کرده است و افغانستان به عنوان چهارراه آسیا، آسیای مرکزی و جنوبی را وصل خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که سکتور خصوصی آذربایجان به افغانستان سفر نماید تا در هماهنگی با سکتور خصوصی افغانستان، زمینه های سرمایه گذاری و تجارتی میان دوکشور جستجو گردد.  همچنان، رئیس جمهور از آذربایجان خواست تا افغانستان را در عرصۀ تجهیز شفاخانۀ پولیس ملی کشور همکاری نماید.

رئیس جمهورغنی رسما به کنفرانس قلب آسیا دعوت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد