رئیس-جمهورغنی-پس-از-اشتراک-در-نشست-شانگهای-به-کابل-بازگشت

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور که به‌منظور اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در یک سفر دو روزه عازم آستانه پایتخت قزاقستان گردیده‌بود، شب گذشته به وطن برگشت.

به گزارش افغان نیوز: رئیس‌جمهورکشور در حاشیه این نشست با سران شماری از کشور های منطقه دیدار و گتفگو کرد.

در آخرین مورد بعد از ظهر روز گذشته در حاشیۀ اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر آستانه، با نارندرا مودی صدراعظم هند ملاقات کرد.

صدراعظم هند، ابتدا مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم هند را بابت رویدادهای اخیر تروریستی به رئیس‌جمهور و مردم افغانستان ابراز داشت.

وی ارادۀ قوی حکومت تحت رهبری رئیس‌جمهورغنی را ستوده گفت که شما در شرایط دشوار، دستاوردهای خوبی را برای دولت و مردم خویش رقم زده‌اید.

دوجانب پیرامون موضوعات مختلف به‌ویژه مسایل امنیت و ثبات بحث و تبادل نظر کردند و برهمکاری‌های مشترک و نزدیک میان دو کشور تأکید ورزیدند.

صدراعظم هند درخصوص کنفرانس “پروسۀ کابل” گفت که کنفرانس مذکور با موفقیت برگزار شد و ما از برگزاری چنین کنفرانس‌ها به رهبری دولت افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌نماییم".

 وی افزود که ما آماده هستیم در هماهنگی با شرکای خود به‌خصوص امریکا، افغانستان را در عرصۀ تأمین صلح و ثبات همکاری نماییم.

رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی از صدراعظم هند به‌خاطر ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان تشکر کرد و هند را کشور دوست با افغانستان دانست. وی  از دولت هند به‌خاطر همکاری‌های دوام‌دار با دولت و مردم افغانستان و نیز حمایت از “پروسۀ کابل” قدردانی کرد.

سران دوکشور بر گسترش مزید روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف میان افغانستان و هند تأکید کردند.

رئیس جمهورغنی پس از اشتراک در نشست شانگهای به کابل بازگشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد